
Už o tomto víkendu se vydají soutěžní vozy na tratě 33. Šmucler Historic Vltava Rallye a 59. Milkservis Rallye Šumava Klatovy. Stejně jako v minulých letech, i tentokrát na závodníky čekají náročné rychlostní zkoušky, stejně jako v minulých letech budou připraveny pro diváky tzv. fanzóny.
Jak již bylo několikrát řečeno, 33. Šmucler Historic Vltava Rallye a 59. Milkservis Rallye Šumava Klatovy se letos po několika letech vrací k podobě, kdy se obě soutěže pojedou po shodných tratích ve stejné dny. V pátek tedy budou soutěžní vozy v tempu k vidění pouze na tzv. shakedownu, který proběhne odpoledne na tradičním úseku mezi Poborovicemi a Dolní Lhotou, jeho výsledky se však do soutěže započítávat samozřejmě nebudou. V pátek 25. 4. se pak vybrané posádky představí při oblíbeném slavnostním představení posádek na klatovském náměstí Míru, tato akce se uskuteční mezi osmnáctou a dvacátou hodinou.
Závodění o vteřinky a desetinky pak zahájí v sobotu ráno, kdy už krátce před půl osmou sjede ze startovní rampy první z historických vozů, těsně před desátou se dočkají i fanoušci vozů soudobých. Už jsme si zvykli, že každým rokem připravují organizátoři klatovských soutěží volně přístupné přímé přenosy z vybraných rychlostních zkoušek. Také letos tyto přenosy chystá televize FilmPRO ve spolupráci se společností United Networks, která zajistí kvalitní internetové připojení. Snímána bude náročná šotolinová pasáž s kamerovým pokrytím téměř dvou kilometrů rychlostní zkoušky Jindřichovice – Chlístov (tzv. Mlázovské), a to jak při obou průjezdech historických, tak také obou průjezdech soudobých vozů. Právě tato rychlostní zkouška celou soutěž otevírá, první přímý přenos tak začíná už před osmou ranní. Odkazy na všechny přímé přenosy přikládáme v závěru této tiskové zprávy.
33.Šmucler Historic Vltava Rallye i 59. Milkservis Rallye Šumava Klatovy bude pochopitelně možné sledovat také naživo u trati, organizátoři pro diváky připravili celkem třináct fanzón (FZ) se značenými přístupy, přičemž už na Mlázovské RZ 1/5 najdou první z nich jen pár set metrů po startu, u pravého odbočení v Jindřichovicích. FZ2 se nachází u obce Střítež, kde fanoušci naleznou výše popsaný (a kamerami snímaný) úsek s pravým odbočením na hlavní silnici. Mlázovská RZ má svůj cíl těsně před obcí Chlístov, hned za touto obcí navazuje Mochtínská RZ 2/6. Tato vložka má svižnější charakter než předchozí úsek a FZ3 tu najdeme na pravém odbočení u Srbic, krátce před cílem.
Sobotní etapa bude pro závodníky opravdu náročná, zatímco úvodní dvě kratší zkoušky budou pro ně jakousi ranní rozcvičkou, bez většího odpočinku je hned poté čekají dvě další rychlostní zkoušky, každá s délkou kolem třinácti kilometrů. Nejprve odstartují na západním okraji města Klatovy do Andělické RZ 3/7, která začíná na úzkých cestičkách s těžkým levým odbočením (FZ4), aby u Tupadel získala charakter širší silnice s levým odbočením u Drslavic (FZ5). Erzeta pak pokračuje serpentinami přes vrch Doubrava k Poleni, letos má svůj cíl ale až za Mlýncem.
Závěrečnou rychlostní zkouškou obou sekcí sobotní etapy je tzv. Chudenínská RZ 4/8, která nabízí fanouškům místa ke sledování tratě právě u Chudenína (FZ6a/b), odkud pojedou soutěžní vozy po svižné okresní silnici k osadě Fleky. Tam ale nastává změna oproti minulým rokům, nově vede trať doprava, kde u osady Liščí překřižuje hlavní silnici (FZ7). Závěrečná část této RZ se odehraje na obtížné lesní vozovce k Orlovicím, kde se závodilo už při ročníku 2022. Jak již bylo naznačeno, na všech rychlostních zkouškách se historické i soudobé vozy objeví dvakrát, cíl první etapy je tak v plánu až v podvečerních hodinách.
Dva průjezdy rychlostními zkouškami jsou na programu i v neděli. I před druhou etapou budou mít brzký budíček především posádky historických vozů, první z nich opustí uzavřené parkoviště (kde mají závodní stroje nocleh) už před sedmou hodinou ranní. Přesně v osm už totiž odstartuje Velhartická RZ 9/11, vracející se do velmi technické úvodní pasáže k Lešišovu. Pro diváky budou ve střední partii zkoušky připraveny fanzóny FZ8 (ostré pravé odbočení u Cihelny), FZ9 (levé odbočení u Drouhavce) a FZ10 (pravé odbočení u Velhartic). Také tato rychlostní zkouška patří k těm delším (měří 14,45 km), nejdelší erzetu však organizátoři připravili až na samý závěr obou sekcí nedělní etapy. Kultovní Koráb opět zahajuje serpentinami od Kdyně (FZ11), odkud se přes Němčice a další zatáčkovitý hřebínek pod zříceninou Ruchomperk trať dostává do Černíkova. Tady se pravým odbočením (FZ12) soutěžní vozy přiblíží panelové cestě, která se u Rudoltic změní na asfaltku, z ní ale ještě před Úsilovem závodníci odbočí na další nové úseky. Nejprve na krátkou panelku, pak už asfaltovým ostrým pravým odbočením (FZ13) ve Vílově na závěrečný úsek s rekonstruovanou zemědělskou komunikací a staronovým závěrem před osadou Nevděk.
A teprve poté, co závodníci zvládnou také oba průjezdy nedělními rychlostními zkouškami, bude na ně čekat odměna v podobě odpolední cílové rampy na klatovském náměstí Míru, kde proběhne i předávání cen úspěšným posádkám. Informace k soutěžím se do té doby budou objevovat na stránkách Pošumavského auto moto klubu v AČR, tedy www.pamk.cz .