
Volkswagen uzavřel první měsíc letošního roku na českém trhu velmi úspěšnou bilancí. Ke třetímu místu mezi všemi a ke druhému místu mezi dováženými značkami mu dopomohla atraktivní nabídka akčních modelů Limited Edition, People a R-Line People. Nejžádanějšími modely byly Golf, Tiguan, Passat a Touran. Vysoce nadprůměrně se dařilo také elektricky poháněným modelům ID.7 a ID.3. Od začátku roku mohou zákazníci na čistě elektrické a plug-in hybridní modely nově uplatnit Volkswagen e-dotaci se zvýhodněním až 100 000 Kč.
„Volkswagen vstoupil do nového roku obchodní ofenzivou a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat,“ říká Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Navzdory poklesu celkového trhu jsme díky atraktivní nabídce akčních modelů rostli. Za druhé místo mezi dovozci v lednovém žebříčku vděčíme především velké oblibě našich nejprodávanějších vozů. Skvělou zprávou je rovněž výrazný nárůst u obou našich nejprodávanějších elektromobilů z rodiny ID.“
Podle statistik Svazu dovozců automobilů bylo v lednu 2025 registrováno 1491 nových osobních vozů Volkswagen, což znamená meziroční nárůst o 4,05 %. Vzhledem k poklesu celkového českého trhu o bezmála 5 % se podíl značky Volkswagen zvýšil na 7,71 %. V pořadí všech značek tak Volkswagenu patří třetí místo, mezi dováženými značkami je Volkswagen druhý.
Nejprodávanějším modelem Volkswagen byl v lednu tradiční bestseller Golf, jehož počet registrací meziročně vzrostl o pozoruhodných 65,76 % na 489 vozů. Dynamický růst mají za sebou také modely Tiguan (243 vozů; +23,98 %) a Passat (131 vozů; +50,57 %). Čtveřici nejúspěšnějších modelů uzavírá Touran se 103 vozy a meziročním nárůstem o 8,42 %. Volkswagen v lednu bodoval také se svými elektricky poháněnými modely ID. U vlajkové lodi ID.7 vzrostl počet lednových registrací 2,4krát na 48 vozů, druhým nejžádanějším elektromobilem Volkswagen byl kompaktní model ID.3. S 28 vozy se počet registrací modelu ID.3 meziročně zvýšil 3,5krát. Nově mohou zákazníci na koupi čistě elektrického nebo plug-in hybridního vozu uplatnit Volkswagen e-dotaci a získat další zvýhodnění ve výši až 100 000 Kč. U modelů z akční edice Limited lze díky e-dotaci ušetřit 50 000 Kč. U všech ostatních výbavových variant lze díky e-dotaci ušetřit 100 000 Kč.
Za lednovými úspěchy značky Volkswagen u českých zákazníků stojí především široký sortiment akčních modelů Limited Edition, People a R-Line People. Tato akční nabídka přitom zůstává i nadále v platnosti. S mimořádným cenovým zvýhodněním tak lze pořídit nejen univerzální modely Golf a Golf Variant, manažerské kombi Passat nebo ideální rodinné MPV Touran, ale také malé Polo, které letos slaví 50. výročí. Zákazníci, kteří dávají přednost crossoverům či SUV, mohou za atraktivních podmínek usednout za volant modelů Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tayron nebo vlajkové lodi Touareg. Mezi akční modely Limited Edition jsou zařazeny rovněž výhradně elektricky poháněné modely z rodiny ID., které umožňují přechod na udržitelnou elektromobilitu s výraznou úsporou.