
Společnost Kia Czech dnes oznámila specifikace a ceny modelu Kia PV5, přičemž předobjednávky modelu PV5 Užitková verze, prvního čistě elektrického užitkového vozidla značky, jsou spuštěny od dnešního dne.
V České republice bude Kia PV5 Užitková verze nabízena ve dvou délkách, dvou výškách, se dvěma variantami akumulátorů a třemi stupni výbavy v závislosti na typu karoserie. K dispozici budou tři hlavní typy užitkových karoserií: Užitková verze, Combi Van verze, Podvozková verze.
Vozidla PBV (Platform Beyond Vehicle) jsou postavena na modulární platformě „E-GMP.S“, speciálně vyvinuté skateboardové platformě, která umožňuje nebývalé množství verzí a typů karoserie. Kia zpočátku plánuje uvedení modelu PV5 a v příštích letech má v plánu uvést na trh kompaktní PV1, větší PV7 a PV9. Pro výrobu těchto modulárních užitkových vozidel vybudovala značka nejmodernější závod „EVO Plant“ v Jižní Koreji, specializovaný závod na výrobu PBV s flexibilním výrobním procesem.
Pro český trh je PV5 Užitková verze zpočátku k dispozici pouze ve výbavě L2H1, přičemž další provedení modelů a jeho verzí budou následovat.
Tři jednoduché a dobře vybavené stupně výbavy, „Essential“, „Plus“ a „Elite“, zajišťují jednoduché možnosti volby, zatímco výběr ze dvou bateriových sad nabízí zákazníkům možnost volby mezi maximalizací užitečného zatížení nebo dojezdu. Akumulátorová sada se standardním dojezdem 51,5 kWh poskytuje větší užitečné zatížení díky nižší hmotnosti, zatímco akumulátorová sada s prodlouženým dojezdem 71,2 kWh zvyšuje dojezd, ale snižuje užitečné zatížení nákladu.
Lehčí sada baterií se standardním dojezdem 51,5 kWh je poháněna jedním elektromotorem, který pohání přední kola a má výkon 89,4 kW. Akumulátor s prodlouženým dojezdem je rovněž poháněn pohonem předních kol a má výkon 120 kW. Obě varianty nabízejí vysoký točivý moment 250 Nm, který zajišťuje vynikající tažnou sílu bez ohledu na užitečné zatížení.
Všechny varianty PV5 nabízejí možnost rychlého dobíjení 400 V, což znamená, že po připojení k 150kW dobíjecímu bodu lze akumulátor PV5 (jak standardní, tak prodloužený dojezd) dobít z 10 % na 80 % za méně než 30 minut.
PV5 je navržen z komerčního hlediska a jeho hlavní užitkové varianty – Užitková verze, Combi Van verze nebo Podvozková verze dokonale vyhovují různým firemním požadavkům a průmyslovým odvětvím, kde upřednostňují objem nákladu a pracovní zatížení.
Interiér všech vozů Užitková verze, Combi Van verze a Podvozková verze nabídne dvě látková sedadla (řidiče a spolujezdce) s tmavě modrým čalouněním. Uprostřed je umístěn velký 12,9palcový dotykový displej s operačním systémem Android Automotive OS, který podporuje bezdrátové systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™. Řidič dostane 7,5palcový digitální přístrojový displej, který byl navržen tak, aby poskytoval informace o jízdě v jednoduchém a rychle čitelném rozhraní a minimalizoval tak rozptylování řidiče.
Díky plně elektrické platformě E-GMP.S nabízí PV5 nejlepší nízkou výšku nákladového prostoru ve své třídě – pouhých 419 mm vzadu, měřeno od země. Kromě toho nabízí PV5 díky svým kompaktním rozměrům a malému poloměru otáčení pouhých 10,8 m těsnou manévrovatelnost.
Na všechny varianty modelu Kia PV5 se standardně vztahuje jedinečná tovární záruka Kia
7 let/150 000 km, což je v tomto segmentu užitkových vozů ojedinělé. V případě akumulátoru je záruka v délce trvání 8 let a 160 000 kilometrů.
Ceny začínají na 797 504 korunách za základní provedení „Essential“ s akumulátorem se standardním dojezdem (51,5 kWh) a 880 149 korunách s prodlouženým dojezdem (71,2 kWh). Střední výbava „Plus“ startuje na částce 809 901 korun za standardní dojezd, přičemž za větší akumulátor zákazníci zaplatí 892 545 korun. Nejvyšší nabízená výbava „Elite“ je dostupná od 830 562 korun (51,5kWh) do 913 207 korun (71,2 kWh).
Zatímco osobní varianty modelu PV5, které značka Kia brzy představí, budou k dispozici u všech prodejců Kia v ČR, užitkové provedení modelu PV5 bude Kia Czech od letošního roku prodávat prostřednictvím specializované prodejní sítě dealerů v Praze a Brně.
Předobjednávky vozu Kia PV5 Užitková verze začínají dnes a první dodávky zákazníkům v České republice budou zahájeny v průběhu posledního čtvrtletí roku 2025. Ceny dalších variant PV5 Užitková verze, Combi Van verze a Podvozková verze, budou zveřejněny později.
PV5 Užitková verze L2H1
PV5 Užitková verze je v České republice nabízena s akumulátory se standardním dojezdem 51,5 kWh nebo prodlouženým dojezdem 71,2 kWh, které umožňují ujet až 397 km. K dispozici jsou výbavové stupně „Essential“, „Plus“ a“ Elite“.
Působivý objem nákladového prostoru 4,4 m3 u modelu PV5 Užitková verze L2H1 umožňuje snadné uložení dvou standardních europalet. Maximální užitečné zatížení je 790 kg u akumulátoru se standardním dojezdem, zatímco akumulátor s prodlouženým dojezdem má užitečné zatížení 690 kg. Objem nákladového prostoru se zvětší na 5,1 m3 u modelu L2H2 nebo se zmenší na 4,0 m3 u modelu L1H1 – více informací o těchto modelech bude k dispozici v roce 2026.
PV5 Užitková verze se standardně dodává jako třídveřový vůz se dvěma dveřmi do kabiny a jedněmi posuvnými dveřmi na straně spolujezdce pro přístup do nákladového prostoru. Pro větší pohodlí a flexibilitu lze na přání přidat posuvné dveře na straně řidiče, čímž se z modelu PV5 stane čtyřdveřové vozidlo. Všechny varianty PV5 Užitková verze jsou navíc vybaveny děleným otevíráním zadních dveří s odnímatelnými závěsy.
Zákazníkům bude k dispozici řada příslušenství, včetně regálů, podlah a dalších bezpečnostních prvků.