Po obtížném závodě v Austinu a nedostatečném tempu v kvalifikaci na okruhu Fuji Speedway se týmu Peugeot TotalEnergies podařilo zvrátit situaci a se svými dvěma vozy Peugeot 9X8 2024 se dostal do první desítky. Před zraky 65 800 diváků tak dosáhl nejlepšího výsledku sezony.
Díky svým zkušenostem se Loïc Duval (Peugeot 9X8 č. 94) a Jean-Eric Vergne (Peugeot 9X8 č. 93) vyhnuli chaosu v druhém kole a dostali se do první desítky. Loïc Duval, který startoval z 18. místa na startovním roštu, si během první hodiny závodu polepšil o jedenáct a Jean-Eric Vergne o šest míst.
Jejich druhý stint byl na plné trati obtížnější a po dvou a tři čtvrtě hodinách intenzivního úsilí na trati rozpálené na více než 40 °C předali volant svých vozů Peugeot 9X8 Paulu di Restovi a Nico Müllerovi, kteří ze sebe vydali vše, aby se udrželi v první patnáctce.
Devadesát minut před koncem závodu se pole vozů Hypercars sjelo v důsledku výjezdu safety caru. Vozy Peugeot 9X8 s čísly 94 a 93 se v té chvíli nacházely na 11. a 13. pozici, za volanty seděli Stoffel Vandoorne a Mikkel Jensen.
„Věděli jsme, že se bude rozhodovat až v závěru závodu,“ přiznal Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „Na závěrečný stint jsme šetřili nové pneumatiky, a vyšlo to. Byl to závod plný zvratů, s poměrně velkým počtem kolizí, režimů „Full Course Yellow“ a výjezdů Safety Caru. Jsme spokojeni s tím, co jsme dokázali, i když nám stále chybí rychlost. Možná jsme neměli nejvýkonnější vůz, ale díky naší strategii jsme z něj dostali to nejlepší. Někteří naši jezdci měli náročné stinty a museli jet s pneumatikami na maximum, aby dosáhli dobrého týmového výsledku, na což jsem velmi hrdý. To platí pro všechny úrovně týmu. Od Austinu to bylo náročné a na závod bylo těžké se připravit, takže tento výsledek je odměnou za nasazení všech, jsem s ním velmi spokojený.“
Vůz č. 93 projel cílem na 4. místě, pouhých 3,525 sekundy od stupňů vítězů. Vůz č. 94 obsadil 8. místo, pouhých osm tisícin sekundy od 7. místa. Oba vozy se během šestihodinového závodu posunuly o 10 míst v pořadí. To by mělo týmu Peugeot TotalEnergies dodat spoustu motivace před posledním podnikem sezony v Bahrajnu (2. listopadu).
CITACE
Jean-Marc Finot, senior viceprezident divize Stellantis Motorsport
„Oba vozy Peugeot 9X8 závod 6 hodin ve Fuji dokončily, přičemž vůz č. 93 skončil těsně pod stupni vítězů. Je to výrazné zlepšení oproti předchozím závodům a odměna týmu Peugeot TotalEnergies, který si vzhledem ke svému úsilí a osobní investici tento výsledek opravdu zasloužil. Měli jsme velmi dobrou strategii s pneumatikami, kdy jsme si šetřili čerstvé pneumatiky na konec závodu. Tento výsledek nesmírně potěšil fanoušky značky Peugeot, a to je pro nás největší odměnou. Naši jezdci si dnes řízení našich dvou vozů 9X8, které šlapaly jako hodinky, moc užili! Nicméně je třeba ještě více zrychlit, abychom mohli usilovat o stupně vítězů, což zůstává naším cílem.“
Mikkel Jensen (Peugeot 9X8 č. 93)
„Na trati to byl velký boj a já jsem se hodně snažil udržet se ve vedoucí skupině, vůbec jsem netušil, jak na tom jsem. Předjel jsem Alpinu, pneumatiky byly na doraz, ale jel jsem dál stejným tempem. Ze čtvrtého místa mám obrovskou radost, pro tým Peugeot TotalEnergies je to skvělý výsledek.“
Stoffel Vandoorne (Peugeot 9X8 č. 94)
„Byl to komplikovaný závod s mnoha incidenty na trati a celou řadou přerušení. Loïc skvěle odstartoval, a to nás dostalo na správnou dráhu. Pak jsme měli trochu smůlu s některými safety cary, ale celkově je 8. místo v tomto vysoce konkurenčním šampionátu dobrý výsledek. Pro tým je to skvělý den!“