
Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) se chystá pokračovat v úspěšném příběhu Centra Černý Most. To na podzim změní svůj název na Westfield Černý Most. Tento krok představuje přelomový okamžik pro jedno z nejvýznamnějších středoevropských nákupních a zábavních center. Centrum Černý Most, otevřené v roce 1997 jako první moderní nákupní centrum v České republice, sehrálo průkopnickou roli při formování maloobchodního trhu v zemi.
Letos na podzim tak Centrum Černý Most nejen představí svou nově rozšířenou a zmodernizovanou část, ale zároveň přivítá mezinárodně uznávanou značku Westfield a připojí se tak jako druhá lokalita v České republice k Westfield Chodov. Nákupní destinace nabídne více než 32 nových obchodů a restaurací, čímž dále upevní svou pozici předního nákupního, gastronomického a zábavního centra.
Westfield Černý Most se současně připojí k prestižní globální síti 40 vlajkových destinací Westfield v Evropě a Spojených státech. Tato unikátní platforma sdružuje nejlepší nákupní a lifestylové prostory, které se vyznačují výjimečnými značkami a koncepty, nezapomenutelnými zážitky, špičkovými marketingovými kampaněmi a službami. Důraz je kladen také na vysoké standardy udržitelnosti.
„Je nám ctí přivést značku Westfield na Černý Most,“ uvedla Petra Holušová, generální ředitelka budoucího centra Westfield Černý Most. „Tato proměna není jen o změně názvu – je o zlepšení zákaznického zážitku napříč celým nákupním procesem. Snažíme se propojit sílu mezinárodně uznávané značky s lokální identitou centra a jeho komunitami, díky kterým je naše centrum tak oblíbené. Cílem je zachovat to, co mají lidé na Černém Mostě rádi, ale současně přinést nové exkluzivní služby, moderní design i nový produktový mix. Výsledkem bude jedinečné místo, které nabídne pohodlné nákupy, prostor pro trávení volného času i platformu pro nezapomenutelné zážitky.“
Ambiciózní expanze: nový foodcourt, zajímavé obchody a prvotřídní zábava
Rebranding na Westfield Černý Most je spojen s významným rozšířením a modernizací centra. Výstavba, zahájená v dubnu 2024, zvětší prodejní plochu z 85 000 m² na přibližně 94 100 m² a přinese více než 32 nových obchodů a restaurací.
Rozšíření nové budovy, navržené podle nejnovějších architektonických standardů značky Westfield, již získává konkrétní podobu. První vylepšení, jako jsou modernizované toalety v prvním patře naproti kinu CineStar, nové parkovací lobby nebo první jednotky jako Sklizeno, The Original Barber Shop a opravna obuvi, již byly představeny. Slavnostní otevření celé přístavby je plánováno na letošní podzim.
V rámci expanze návštěvníky brzy přivítá pečlivě vybraný mix předních značek. Mezi nejvýznamnější novinky patří otevření knihkupectví Knihy Dobrovský, které obohatí nabídku kulturních a volnočasových aktivit, dále třetí česká a první pražská prodejna JD Sports, nabízející světové značky sportovního a streetového oblečení, jako jsou New Balance a On Running, a kompletní portfolio LPP Group zahrnující značky Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp a House. Tento rozšířený maloobchodní sortiment odráží vizi společnosti URW vytvářet nákupní prostředí, které inspiruje, těší a vyvíjí se spolu s potřebami klientů a společnosti.
V rámci přestavby bude otevřena inovativní Dining Plaza, která nabídne nové kulinářské zážitky. Návštěvníci se mohou těšit na porcelánové nádobí a systém mytí přímo na místě – příklad silného závazku společnosti Westfield k udržitelnosti. Mezi nové gastronomické koncepty patří Bahn Mi-ba, PHOlévkárna, Popeyes, Loving Hut a Koykan, které do centra přinesou pestrou paletu mezinárodních chutí.
Do nové éry vstupuje také střešní multikino CineStar. Již v dubnu 2025 kino představilo unikátní koncept butikového sálu Boutique Cinema, který kombinuje luxusní sedačky, přírodní designové prvky a nejmodernější technologie, aby vytvořil intimní a prémiový divácký zážitek. Současně s rebrandingem centra uvede CineStar zbrusu nový komplex Gold Class – teprve druhý svého druhu v České republice a první v rámci obchodního centra. Tento exkluzivní prostor nabídne tři luxusní sály s plně polohovatelnými sedadly, privátní obsluhou během projekcí a stylovým barem. Nabídka CineStar tak nastaví zcela nové standardy pro luxusní zábavu v regionu.
Přední místo v udržitelném rozvoji
V souladu s programem udržitelnosti URW „Better Places“ byla expanze Westfield Černý Most navržena s důrazem na ekologickou šetrnost. Projekt usiluje o získání certifikace BREEAM na úrovni „Excellent“, což podtrhuje vedoucí postavení centra v oblasti odpovědné výstavby a provozu.
Mezi hlavní úspěchy v oblasti udržitelnosti patří:
- Opětovné využití stávajících konstrukcí a materiálů, včetně hliníkových fasádních prvků, eskalátorů, vzduchotechnických jednotek a podlahových krytin.
- Výběr ekologických materiálů, jako jsou recyklované kovy a nízkouhlíkový beton.
- Zavedení přísných protokolů pro nakládání s odpady, jejichž cílem je dosáhnout 85% míry recyklace.
Tyto iniciativy přispívají k celosvětovému cíli společnosti URW dosáhnout nulových čistých emisí uhlíku do roku 2030 v kategoriích 1 a 2 a do roku 2050 v celém hodnotovém řetězci.
Holušová dodává: „Westfield Černý Most se rozvíjí, ale náš důraz na vztah s komunitami zůstává. Ačkoliv se centrum rozšíří co do velikosti a nabízených zážitků, náš závazek zůstat centrem pro všechny zákazníky a zejména pro rodiny s dětmi zůstává stejný.“