Z průzkumu agentury Instant Research společnosti BILLA vyplynulo, že salát na Vánoce nejí pouhé 3 % lidí. Na štědrovečerní tabuli se objeví u 97 % respondentů. Z průzkumu dále vyplynulo, že 73 % lidí zkonzumuje salát maximálně do tří dnů po Štědrém dni, 14 % lidí zpracuje salát do týdne, ať už jako přílohu nebo na chlebíčky. Salátem neplýtvá a jí ho i týden starý celkem 10 % dotázaných.
Z průzkumu Instant Research společnosti BILLA vyplynulo, že Češi si neumí představit vánoční svátky bez bramborového salátu. Na slavnostní tabuli jej nemá nebo ho nejí pouhé 3 % respondentů. „Ukázalo se, že jsme jako Češi milovníky bramborového salátu. Nejí jej pouze tři lidé ze sta. Mezi nimi pak převažují zejména mladí lidé mezi 18 a 26 lety, komentuje Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public Affairs.
BILLA nabízí na nadcházející svátky bramborový salát na svátky v balení 0,5 kg a zákazníci si pak mohou vybrat i z méně tradičních salátů na vánoční tabuli, ať už je to klasický Pochoutkový nebo Vlašský, a dále Pařížský, Campig, Řáholecký nebo Hermelínový. Ty BILLA nabízí pod privátní značkou Srdce domova nebo si jej lidé mohou koupit dle nabídky dané prodejny v úseku lahůdek.
Jedním ze základů odpovědného chování je boj proti plýtvání potravinami. „Každoročně se na světě vyhodí tolik potravin, že by nasytily 3 miliardy lidí. Pro nás v BILLE je boj proti plýtvání základem při plánování logistiky, nákupu i prodeje. Nespotřebované potraviny věnujeme do potravinových bank. Jen za rok 2023 jsme věnovali potřebným 754 tun potravin,“ popisuje Dana Bratánková.
Spotřeba potravin v době vánočních svátků roste, proto otázka plýtvání potravinami nabývá na významu. Z průzkumu vyplynulo, že 66 % v průběhu svátků sní vše, co si nakoupili, navařili a napekli. 28 % pak zbytků jídla využije pro přípravu dalších pokrmů a pouhých 6 % zbytky potravin vyhodí. Častěji pak vyhazují jídlo muži než ženy.