Již 160 let si Češi a Slováci mohou pochutnávat na bonbónech z továrny Sfinx. Ikonické Bon Pari, Hašlerky nebo JOJO bonbóny mají v naší zemi dlouhodobou tradici a zájem o ně neustále stoupá. Sfinx vyrobí ročně téměř 16 000 tun bonbónů a své objemy na základě probíhající modernizace továrny v příštím roce zdvojnásobí. Na předních příčkách oblíbenosti se stále drží želé bonbóny. Ukazuje se, že Češi jsou milovníci kyselé chutě. Oblíbenost kyselých bonbónů meziročně vzrostla a JOJO Kyselé žížalky jsou dokonce prodávanější než gumoví Medvídci. Naopak Slovensku kralují větrové Hašlerky.
Továrna Sfinx více než půl druhého století zásobuje oblíbenými sladkostmi nejen Čechy a Slováky. Během 160 let existence rozšířila distribuci téměř do celé Evropy, Austrálie či Asie. Historie závodu se začala psát v roce 1863. Od té doby se továrna rozšiřuje a vyvíjí a aktuálně prochází svou doposud největší modernizací. Ta umožní navýšit výrobu bonbónů v příštím roce až o polovinu současné produkce (na zhruba 29 500 tun), a rozšířit tak distribuční portfolio například na Taiwan a nabídnout desítky nových pracovních míst ve Zlínském kraji.
„160 let ukazuje tradici, zkušenost i důležitost přinášet stále něco nového, být relevantní pro budoucnost. Výročí je pro nás pomyslným milníkem, který začíná psát novou kapitolu továrny. Díky investici přes 1,2 miliardy korun bude totiž Sfinx od roku 2024 jedinou továrnou Nestlé, která v Evropě vyrábí bonbóny. Stává se tak bonbónovou velmocí na světové úrovni,“ říká Nina Križanová, ředitelka závodu Nestlé Sfinx.
Začalo to Hašlerkami a bonbóny Slavia, poté se přidaly Bon Pari a od roku 2004 také známé JOJO Kyselé žížalky nebo gumoví Medvídci. Češi milují sladké a nepřekvapí ani informace, že dlouhodobě jsou podle statistik továrny mezi největšími oblíbenci želé bonbóny. Na předních příčkách se také drží růžovo-bílí Marshmallows. Data prozradila i překvapivou vášeň Čechů po kyselých bonbónech, Kyselé žížalky v oblíbenosti meziročně stouply dokonce o 38 procent.
„Z dlouhodobého hlediska se hlavní trendy nemění. Stále nejoblíbenější a zároveň nejrychleji rostoucí je kategorie želé bonbónů, kde má největší podíl značka JOJO. V rámci této kategorie ale vidíme rostoucí trend kyselých želé bonbónů. Nejprodávanější jsou právě Kyselé žížalky, které dokonce předběhly i ikonické gumové Medvídky. Proto jsme se rozhodli letos rozšířit portfolio o kyselou novinku JOJO Kaktusáci,“ říká Anna Růžičková, brand manažerka Nestlé pro bonbóny.
Slováci mají podobné chutě jako Češi, i u nich jsou na předních příčkách kyselé želé bonbóny či gumoví Medvídci. Holdují však více než Češi větrové chuti Hašlerek, které jsou zde nejprodávanější cukrovinkou ze Sfinxu. Hašlerky a například oblíbený Anticol lidé používají nejen na osvěžení dechu, ale i v době respiračních onemocnění. Jejich spotřeba tak stoupá právě v zimních měsících. Naopak sezóna želé bonbonů JOJO narůstá s příchodem teplého počasí a léta.
zdroj: Nestlé