Již podeváté volili čeští zákazníci značky, kterým nejvíce důvěřují. Vítězné značky byly vyhlášeny na slavnostním galavečeru, který proběhl v historickém prostoru Kongresového centra České národní banky. Do průzkumu byly zahrnuty značky, které jsou těmi nejsilnějšími na českém trhu, a to v 92 kategoriích, přičemž v každé kategorii může být pouze jeden vítěz. Deset kategorií bylo nových, reagujících na situaci ve společnosti a na trhu. Ve většině tradičních kategorií zůstali ale čeští zákazníci poměrně konzervativní a volili jistotu. Do průzku-mu byl zapojen reprezentativní vzorek čtyř tisíců respondentů, hodnotící značky v oblastech, jako jsou služby a instituce, prodejci a výrobci potravin, ale i lékárenské produkty, stavebniny a další.
Společnost i trh si v posledních letech prochází turbulentními změnami a bylo tedy otázkou, zda se tato skutečnost promítne i do výsledků největšího průzkumu zákaznické důvěry v České republice. Čeští zákazníci ale obecně potvrdili svou věrnost oblíbeným značkám, a to i navzdory tomu, že některé značky jim rozhodování ztížily změnou oblíbeného brandu. Příkladem je značka Dáme jídlo, která od letošního roku funguje pod názvem Foodora. Její zákazníci tuto změnu rychle přijali a dali brandu opět svou důvěru. Nebo, že se značky Marťánci a ORLEN Benzina po ročním propadu opět vrátily na pozici vítěze ve své kategorii. Skutečnost, že Češi milují své retrobrandy potvrdil i vítěz kategorie Hračky figurky, kde zabodoval Igráček a díky tomu, že si v průzkumu meziročně polepšil o nejvíce hlasů, se stal i skokanem roku. Překvapení naopak nastalo v kategorii vína, kde se poprvé v historii programu na první příčce umístila značka Víno Mikulov.
Vybírat přitom bylo opravdu z čeho. Čeští spotřebitelé v tomto nezávislém průzkumu hodnotili v 92 kategoriích téměř 900 značek nominovaných automaticky na základě prodejů. Tento výběr je zárukou že oceněné značky jsou skutečně silné a důvěryhodné. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka má tu přednost, že se otevírá všem značkám na trhu, které zastávají ve své kategorii významné místo. Žádné téma zde není tabu, protože jedině tak lze objektivně popsat nákupní chování a změny ve společnosti. I proto jsme nově otevřeli kategorii Prodejci erotického zboží, kde zvítězila značka Růžový slon. Tady bych rád ocenil snahu této značky o odtabuizování tématu sexu, který, ač se o tom veřejně nebavíme, má velký vliv na naše psychické zdraví a tím pádem nepřímo i kvalitu života každého z nás,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.
Vítězné firmy mohou ve své komunikaci používat označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2023. „Ze studie Private labels Syndicated report 2022 společnosti NIQ vyplynulo, že ocenění Nejdůvěryhodnější značka je českými spotřebiteli vnímáno velice pozitivně. Zařadilo se těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod.,“ uvádí Soňa Fialová ze společnosti NIQ. „Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění až 32 % oslovených respondentů. Nejdůvěryhodnější značky jsou tedy, dle deklarace respondentů naší studie, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, tedy nestátních ocenění. Ostatní komerční značení v průměru dosáhla 26 %,“ dodává Soňa Fialová.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.
Nejdůvěryhodnější značka má v letošním roce i nové mediální partnery jako Bigmedia a Metrozoom, MaxVision a adservis. Tento marketingový mix zaručuje oceněným značkám ještě větší mediální podporu než v loňském roce.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2023:
- výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel
- B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet, Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě a tituly vydavatelství MAFRA
rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio
TV: pořad Všechno, co mám ráda
- instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka
- outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV
- internetový portál JenŽeny.cz a Ženy s.r.o.
- B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru - Speciální partneři:
Emailkampane.cz, Nestlé Professional, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom
Příloha:
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2023:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ALKOHOL | BOŽKOV | Stock Plzeň-Božkov |
BALENÉ VODY | MAGNESIA | Mattoni 1873 |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | Unilever ČR |
ČÍSTIČKY VZDUCHU | IONIC-CARE | HÖGNER |
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | LINDT | Lindt & Sprüngli |
DĚTSKÁ VÝŽIVA | HIPP | Hipp Czech |
DĚTSKÉ OBLEČENÍ | LUPILU | Lidl Česká republika |
DĚTSKÉ PLENY | PAMPERS | Procter & Gamble Czech Republic |
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK | IQOS | Philip Morris ČR |
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ | BOSCH | Robert Bosch odbytová |
FUNKČNÍ NÁPOJE | ISOSTAR | Esatrade |
HRAČKY FIGURKY | IGRÁČEK | EFKO-karton |
KONDOMY | DUREX | Reckitt Benckiser |
KOŘENÍ | VITANA | Orkla Foods Česko a Slovensko |
KOTLE A BOJLERY | DRAŽICE | Družstevní závody Dražice strojírna |
KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS | Mars Czech |
KRMIVA PRO PSY | BRIT | Vafo Praha |
MALÉ SPOTŘEBIČE | ETA | ETA |
MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | Kostelecké uzeniny |
OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA | Škoda Auto |
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | Plzeňský Prazdroj |
PNEUMATIKY | BARUM | Continental Barum |
POČÍTAČOVÉ ANTIVIRY | AVAST | Avast Software |
PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | Procter & Gamble Czech Republic |
PRIVÁTNÍ ZNAČKY | K-CLASSIC | Kaufland Česká republika |
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | Procter & Gamble Czech Republic |
ROBOTICKÉ VYSAVAČE | ROWENTA | Groupe SEB Česká republika |
STAVEBNICE | LEGO | LEGO Trading |
STOLNÍ HRY | ALBI | ALBI Česká republika |
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | Kofola ČeskoSlovensko |
TABÁKOVÉ VÝROBKY | MARLBORO | Philip Morris ČR |
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA | NIVEA | Beiersdorf |
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | Nestlé Česko |
VÍNA | VÍNO MIKULOV | Bohemia Sekt |
VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS | Procter & Gamble Czech Republic |
VODOVODNÍ BATERIE | GROHE | GROHE ČR |
ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD | Mountfield |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2023:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ČERPACÍ STANICE | ORLEN BENZINA | Unipetrol RPA |
E-SHOP S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | Velká pecka |
HOBBYMARKETY | OBI | OBI |
PARFUMERIE | NOTINO | Notino |
PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | dm drogerie markt |
PRODEJCI ELEKTRA | DATART | HP Tronic Zlín |
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ | RŮŽOVÝ SLON | Růžový slon |
PRODEJCI KUCHYŇSKÝCH POTŘEB | TESCOMA | TESCOMA |
PRODEJCI KVĚTIN | FLAMENGO KVĚTINY | Flamengo květiny |
PRODEJCI LÉČIV | DR. MAX | Česká Lékárna Holding |
PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | IKEA Česká republika |
PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN | Deichmann-Obuv |
PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | H&M Hennes & Mauritz CZ |
PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | Lidl Česká republika |
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA | SUPER ZOO | Plaček Pet Products |
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | Sportisimo |
PRODEJCI ŠPERKŮ | SWAROVSKI | Swarovski Bohemia |
Q-COMMERCE | Foodora | Delivery Hero Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2023:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BALÍKOVÉ SLUŽBY | ZÁSILKOVNA | Zásilkovna |
BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | Česká spořitelna |
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY | ČEDOK | Čedok |
DODAVATELÉ ENERGIÍ | ČEZ | Skupina ČEZ |
JAZYKOVÉ ŠKOLY | INSTITUT JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ | Institut jazykového vzdělávání |
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | Medicom Clinic |
KUCHYŇSKÁ STUDIA | ORESI | Oresi |
OČNÍ KLINIKY | GEMINI | Gemini oční klinika |
POJIŠŤOVNY | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | České dráhy |
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB | T-MOBILE | T-Mobile Czech Republic |
REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | M&M reality holding |
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE | TIPSPORT | Tipsport |
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ | EUC | EUC |
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ | SROVNEJTO.CZ | Srovnejto.cz |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2023:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
DERMOKOSMETIKA | VICHY | L’Oréal Česká republika |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | Teva Pharmaceuticals CR |
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY | MARŤÁNCI | Stada Pharma CZ |
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | Neuraxpharm Bohemia |
PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA ALERGII | ZYRTEC | MagnaPharm |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (pharma) |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN | GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS CR |
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE | CANESTEN | Bayer |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ | URINAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Kenvue |
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY | ENDIARON | Opella Healthcare Czech |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Opella Healthcare Czech |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK STAVEBNIN 2023:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BETONOVÉ PRVKY | CS BETON | CS-BETON |
FASÁDNÍ SYSTÉMY | BAUMIT | Baumit |
STŘEŠNÍ KRYTINY | BMI BRAMAC | BMI střešní a hydroizolační systémy |
ZDICÍ MATERIÁLY | YTONG | Xella CZ |
Další aktuální zajímavosti zde: www.duveryhodneznacky.cz