Řetězec supermarketů BILLA odstartoval proces vývoje své obchodní strategie a otevírá pilotní prodejnu v novém konceptu. První prodejna, která se otevírá veřejnosti, se nachází v Říčanech u Prahy a je koncipována v moderním designu. „Od základu“ přepracovaný koncept plně zapadá do obchodně-expanzních plánů, které počítají s otevřením až 80 nových kamenných prodejen do konce roku 2028.
Strategické plány společnosti BILLA
„BILLA dnes zahajuje novou éru svého rozvoje otevřením naší první nové pilotní prodejny v Říčanech u Prahy. Náš nový koncept představuje intuitivnější a pohodlnější uspořádání s širšími uličkami a lepší viditelností celého našeho sortimentu v kombinaci s novým, moderním a světlým designem prodejny. Rozšířili jsme naši nabídku čerstvých výrobků o nový, větší sortiment a zvětšili nákupní prostor pro klíčové kategorie, jako je ovoce a zelenina, pečivo a lahůdky. To vše dohromady zajišťuje, že našim zákazníkům nabízíme nový a lepší zážitek z nakupování v obchodech BILLA, protože se i nadále soustředíme na to, abychom se stali oblíbenou prodejnou našich zákazníků, kde každodenně nakupují své oblíbené produkty,“ říká Liam Casey, generální ředitel společnosti BILLA Česká republika.
Strategické cíle jsou plně v souladu s plány expanze maloobchodního řetězce. Již v letošním roce dosáhnou celkové investice společnosti BILLA 1,7 miliardy Kč. BILLA plánuje v příštích pěti letech zvýšit počet prodejen o dalších 80 a zároveň zvýšit svůj obrat. Do roku 2028 by měla přivítat ve svých řadách 1 500 nových kolegů.
Pilotní prodejna v Říčanech u Prahy
Supermarket BILLA v Říčanech u Prahy nabídne přes 9 000 potravinářských i nepotravinářských výrobků, převážně od českých dodavatelů. Sortiment je upraven tak, aby si zákazníci mohli vybrat z dostatečného množství položek. Nový půdorys je navržen, aby byl pro zákazníky intuitivní a usnadnil jim nakupování. Jednotlivé kategorie jsou prezentovány v tzv. shop-in-shopech, které jsou již na první pohled přehledné. Nové prezentace se tak dočkaly například sekce pečiva, ovoce a zeleniny, masa a lahůdek nebo delikates. Sortiment, který je již ze 72 % tvořen českými farmáři a výrobci, počítá s lokálními zdroji a ještě vyšším procentem dodávek z České republiky.
Přírodní barvy a jiné rozvržení regálů
Design prodejny prošel výraznou změnou. Kombinuje osvědčené a moderní prvky, které dohromady ladí a vytváří příjemné prostředí pro nakupování. Dřevěné prvky v barvě břízy spolu s průchodnými uličkami mezi regály vzbuzují pocit vzdušnosti a zvětšené prodejní plochy.
Barevné schéma, které BILLA zvolila, nyní zákazníkovi jasně ukazuje, kde na něj čekají nejatraktivnější nabídky. Mezi světlým dřevem a přírodní zelenou se nepřehlédnutelně vypíná červená barva, kterou se v prodejně označují výhradně akce a slevy. Červená barva u promo nabídky zároveň zůstává součástí chladicích boxů.
Úprava barevného schématu se kromě výloh a regálů týká rovněž nábytku, nákupních vozíků, a dokonce pracovních oděvů. Zákazníci tak budou zaměstnance říčanské prodejny potkávat v pracovních oděvech barevné kombinace žlutá, zelená a bílá.
Plány společnosti v nadcházejících měsících
V současné době BILLA od svých říčanských kolegů i zákazníků sbírá zpětnou vazbu, podle níž bude koncept pilotní prodejny případně upravovat. V oblasti lidských zdrojů nedávno otevřela dvě nová tréninková centra, a to v Olomouci a Plzni, kde budou nejen nováčci, ale i kolegové pravidelně proškolováni, aby poskytli zákazníkům ještě vyšší standard péče. Zcela nová marketingová komunikace odstartuje po vyhodnocení pilotu v roce 2024.