I ve třetím čtvrtletí roku 2023 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a ujistil svých téměř 6,5 milionů zákazníků, že je pro ně stabilním a spolehlivým partnerem. Q3 přineslo řadu naplněných výzev souvisejících s rostoucími požadavky na dostupnost konektivity – stále stoupající trend vysoce rostoucí spotřeby dat (meziročně 42,6 %), nárůst diváků MAGENTA TV (13 %), nárůst pokrytí 5G (ke konci Q3 65,5 %) a s tím související investice do budování optické a mobilní infrastruktury. Ty za letošní rok zatím dosáhly přes 2,253 miliardy (za Q3 přes půl miliardy). EBITDA tažena makroekonomickým prostředím meziročně poklesla v souladu s očekáváním o 8,7 %.
„Velice mě těší, že se nám daří nám udržet nastavený trend růstu zákaznické báze i dostát tlaku uživatelů na dostupnost a kvalitu poskytovaných služeb i konektivity. Spokojenost zákazníků se naštěstí odráží na jejich hodnocení, pro nás je hnacím motorem i závazkem. S tím pochopitelně souvisí i masivní investice do výstavby sítě. Ty sice v tomto čtvrtletí přesáhly půl miliardy korun, nicméně rezervy tu jsou – bohužel jsme naráželi na úskalí související se stavební legislativou,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.
Operátor pokračuje v trendu přesouvat své nabídky do on-line prostředí a řadu z nich opět nasměroval do své mobilní aplikace Můj T-Mobile. Ta v létě oslavila 5 let, aktuálně ji využívá 1,7 milionů zákazníků. Naleznou v ní nejen přehled o nastavení služeb a útratě, ale také zábavní obsah včetně her, soutěží a multimédií. Právě k zábavnímu obsahu pak T-Mobile CZ v září, jako první země skupiny Deutsche Telekom spustil nový mezinárodní zákaznický program plný inspirativních zážitků – Magenta Moments. Ten přinesl řadu atraktivních nabídek nejen od operátora, ale i od partnerů, jako např. výhodné letenky, lístky do kina, slevu na palivo, občerstvení, ale i soutěže, akce a další zážitky. Dalším krokem bude spuštění služby plné zážitků v dalších zemích Deutsche Telekom, kde si je Češi rovněž budou moci užít. Aplikace Můj T-Mobile je určena koncovým i firemním zákazníkům.
Co se týká novinek, ve třetím kvartále jich operátor představil hned několik. V srpnu představil T tablet optimalizovaný pro využití 5G sítí. V souvislosti s doručováním zásilek se pak T-Mobile v rámci své ESG strategie a podpory cirkularity spojil se studentským start-upem ReKrabice a všechny zásilky z e-shopu a z aplikace doručuje nyní ve znovupoužitelných a 100% recyklovatelných krabicích. Navíc všechny zásilky pro koncové zákazníky a zásobování prodejen či techniků v Praze rozváží od srpna elektro dodávkami.
Operátor v rámci svých ESG aktivit nezapomíná ani na téma zdraví, osvěty a pomoci. Pro své zaměstnance připravil další část programu Zdravé Téčko – akci Den zdraví, kde mohli využít řadu vyšetření a přednášek na téma prevence. Pro zákazníky pak v rámci pokračující spolupráce s neziskovou organizací In IUSTITIA, kde se společně zaměřují na boj proti nenávistnému obsahu na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí, připravil v Magenta Experience Centru veřejnou diskusi na tato témata.
Operátor také pružně reaguje na aktuální události – letos např. na množící se útoky v kyberprostoru. V rámci ochrany svých firemních i koncových zákazníků spustil jako první v ČR zdarma bezpečnostní opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing).
Pokračuje i spolupráce s vysokými školami – T-Mobile v červenci uzavřel memorandum o dlouhodobé spolupráci s Univerzitou obrany v Brně. V rámci partnerství dodá mobilní operátor své řešení 5G kampusové sítě, díky které bude moci univerzita využít přístup k nejmodernějším a nejrychlejším 5G technologiím. Univerzita obrany se tak stala šestou českou univerzitou, která výhody privátní 5G (Stand Alone) sítě bude využívat. Cílem projektu je ověřit přínos 5G technologie pro aplikace bezpilotních létajících a bezosádkových pozemních systémů a využít ji k testování mohou i složky Armády České republiky.
Meziroční souhrn za Q3/2023:
- Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl opět o 1,4 %, na 6,497 milionu
- Počet uživatelů předplacených karet klesl o 3,5 % na 1,877 milionu
- Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 13 % na 261 000
- Spotřeba dat v mobilní síti stoupla meziročně o 42,6 %
- Meziroční růst tržeb stoupl o 5,8 % na 23,4 miliard korun
- EBITDA (AL) pokles o 8,7 % na 8,4 miliardy korun