V potravinové sbírce na podporu obyvatel oblastí zasažených povodněmi se zákazníkům Lidlu podařilo vybrat 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií. Mimořádná sbírka se konala ve všech prodejnách obchodního řetězce od 18. do 25. září ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Společnost Lidl Česká republika množství darů rozšířila o dalších 110 palet v hodnotě 2,4 milionu Kč.
Díky podpoře zákazníků obchodního řetězce Lidl se v rámci sbírky podařilo shromáždit 310 palet trvanlivých potravin a základní drogerie. Všechny dary byly následně distribuovány prostřednictvím České federace potravinových bank, která je přerozdělila těm, kteří je potřebují. Lidé ve sbírce mohli darovat produkty jako například balené vody, toaletní papír, paštiky, hotová jídla, instantní polévky a konzervy. „Během 48 hodin se nám podařilo zorganizovat rozsáhlou potravinovou sbírku ve všech našich prodejnách. Díky vlně solidarity našich zákazníků jsme po týdnu potravinovým bankám ve všech postižených regionech předali 310 palet zboží. Srdečně děkujeme všem našim zákazníkům za jejich štědrost. Společně jsme ukázali, že i v těžkých chvílích dokážeme myslet na druhé a pomoci potřebným,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.
Obchodní řetězec bezprostředně poté, co záplavy udeřily, odeslal do zasažených oblastí odeslal kamiony s potravinami, balenými vodami a spotřebním zbožím, jako jsou např. přikrývky, skládací lehátka, holínky či bundy. Celkem Lidl sbírku doplnil o 110 palet zboží v celkové hodnotě 2,4 milionu korun.
Společnost přímo pomáhala i v nejhůře zasažených obcích; v Krnově, Jeseníku, Bravanticích nebo Albrechticích. Lidé bez přístupu k elektrickému proudu si mohli díky generátorům v prodejnách Lidl nabít své mobilní telefony či jiné přístroje nebo vyzvednout balenou vodu.