Můžeme jako zákazníci ovlivnit výrobu velkých korporací? Nebo vyjádřit naše přání ohledně rozšíření portfolia výroby lokální firmě na druhé straně republiky? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, který propojuje výrobce a spotřebitele. Vyvrcholením tohoto snažení je pak každoroční vyhlášení výrobků, které zákazníci oceňují, které na trhu vítají, a které kupují. O účast v programu je každoročně velký zájem. Čtyřiadvacátého ročníku oblíbeného spotřebitelského programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024 se zúčastnilo a o přízeň zákazníků bojovalo 221 produktových novinek od 168 firem, spotřebiteli vybraných vítězů bylo pak celkem 66. Výsledky letošního marketingového programu Volba spotřebitelů vyhlásila společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 13. června v O2 universum v Praze. Partnerem akce byla jako již tradičně společnost NIQ. Ta shromáždila a zpracovala výsledky unikátního průzkumu. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.
„Velkým tématem letošního ročníku Volby spotřebitelů 2024 je opět udržitelnost a s tím spojený zájem o zdravý životní styl. Oproti loňsku vzrostl podíl těch zákazníků, kteří berou při rozhodování v potaz lokálnost produktu a také těch, kdo na nákup nosí vlastní tašku,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Mezi trendy kategorie letošního ročníku patří například bezlepkové snacky, dekorativní kosmetika, dětská výživa, dětské nápoje, dětské pleny, koupelová a sprchová kosmetika, pamlsky pro kočky a psy, potřeby pro zvířata, pleťová kosmetika, veganské produkty, proteinové dezerty nebo zdravé snacky. Hodnocení zajímavých produktů neprobíhá však pouze v rámci hlavního průzkumu, ale celoročně, a to formou soutěží na našem Instagramu a FB, kde mají spotřebitelé možnost se s jednotlivými výrobky seznámit, pravidelně je vyhrávat, dozvědět se různé zajímavosti a tipy na novinky https://www.instagram.com/volbaspotrebitelu/ a https://www.facebook.com/Volbaspotrebitelu/,“ dodává Lukáš Matějka.
„Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je českými spotřebiteli vnímáno dlouhodobě velice pozitivně. Volba spotřebitelů se zařadila těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod. Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění v současnosti 33 % oslovených respondentů. Volba spotřebitelů je tedy, dle deklarace respondentů, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, které má zároveň mezi respondenty i velmi široké povědomí“, uvádí Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ.