Největší český prodejce hudebních nástrojů Kytary.cz. nahradil klasické papírové cenovky elektronickými. Zaměstnanci díky nim už nemusejí manuálně vyměňovat tisíce papírových cenovek týdně a ceny se automaticky synchronizují s pokladním systémem. Novinka podle firmy šetří životní prostředí i čas zaměstnanců. Zákazníkům zase přináší větší komfort.
„Elektronické cenovky jsou pro nás velkou inovací. Sortiment Kytary.cz má více než 40 000 položek. Spočítali jsme, že týdně jsme na výměně cenovek spotřebovali zhruba 6kg papíru a padlo na ní 40 hodin práce našich zaměstnanců. Ti se teď mohou věnovat více péči o vystavené nástroje a samozřejmě zákazníkům,“ popisuje vedoucí prodejen a servisních center Kytary.cz Jakub Zámrský.
Velkým gamechangerem je pro společnost v tomto ohledu i fakt, že cenovky jsou napojené na interní systém pro cenotvorbu. „Díky tomu můžeme automatizovaně měnit ceny. V řádech vteřin se nám cenovky změní, pokud se změní v našem on-line obchodě. Tím přinášíme i větší transparentnost zákazníkovi. Jakou cenu najde na webu, taková bude na prodejně. Zákazník má právo nakupovat v kamenných prodejnách za internetové ceny,“ doplňuje.
Digitální cenovky jsou na první pohled nerozeznatelné od těch papírových, využívají totiž technologii, která se používá i pro čtečky e-knih. Propisují se zcela automaticky a umožňují bezdrátově přenášet data na vzdálenosti několika centimetrů do chytrého telefonu. „Nakupující tak získá kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech, včetně výrobce, parametrů, země původu, či dalších údajů“.
Kytary.cz původně plánovaly novinku zavést dříve. Čekaly však na nový model digitálních cenovek, který umožňuje zobrazit čtyři barvy naráz a jejich případné přelivy. „I to zákazník zcela jistě ocení,“ dodává Zámrský.