Hyundai Motor je o krok blíž k dosažení kompletní uhlíkové neutrality do roku 2045. Značka dosáhla za rok 2021 v Evropě hodnoty flotilových emisí 108,0 g, což je výrazně méně, než požadují emisní cíle Evropské unie.
Za tímto úspěchem částečně stojí pokračující růst podílu vozidel s nulovými emisemi v prodejích společnosti. V prvních dvou měsících roku 2022 tvořily bezemisní vozy 20 procent prodaných automobilů Hyundai v Evropě, což je nárůst o 102 procent v porovnání s únorem 2021. V roce 2021 se přitom vozidla s nulovými emisemi podílela na prodejích značky Hyundai v Evropě 14,1 procenta. Současný vývoj naznačuje, že společnost Hyundai jejich podíl v roce 2022 znovu výrazně zvýší.
Lídrem tohoto trendu je v Evropě IONIQ 5, elektricky poháněné CUV a první model produktové značky IONIQ. V prvních dvou měsících roku 2022 se prodalo 8137 vozů IONIQ 5.
„Mobilita s nulovými emisemi už není jen trendem, ale stala se nezbytností. S naším silným a rostoucím portfoliem zvyšujeme atraktivitu tohoto řešení mobility pro ještě více zákazníků,“ říká Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „IONIQ 5, desetinásobný vítěz anket ‚Car of the Year‘ napříč Evropou, je toho jasným důkazem. Tím, že nabízíme chytrá a atraktivní řešení pro mobilitu s nulovými nebo nízkými emisemi výfukových plynů, nejenže překonáváme naše emisní cíle, ale také pomáháme chránit životní prostředí.“
Vozidla s nulovými emisemi zrcadlí celkový trend prodeje
Úspěšný trend prodeje vozů Hyundai ze závěru roku 2021 pokračuje i v roce 2022. V lednu a únoru 2022 bylo v Evropské unii, zemích Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) a Velké Británii registrováno 74 661 vozů Hyundai, jak vyplývá z nejnovějších údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA. V porovnání se stejným obdobím roku 2021 to představuje zvýšení o 28,8 procenta. Jen v únoru 2022 bylo v Evropě registrováno 37 032 vozů Hyundai, o 25,5 procenta více než v únoru 2021.
Nejenže Hyundai překonal své vlastní prodejní výsledky ze stejného období předchozího roku, ale společnost si také vedla lépe, než jaký byl vývoj celého automobilového trhu. V zemích EU i ESVO a ve Velké Británii bylo v lednu a únoru letošního roku registrováno 1 626 350 vozidel, což je meziročně o 3,9 procenta méně.
V prvních dvou měsících roku 2022 byly v Evropě nejoblíbenější následující modely značky Hyundai: TUCSON, jehož podíl na prodeji byl 29,3 procenta; KONA s podílem 21,4 procenta; a i20 s podílem 11,1 procenta. V uvedených výsledcích jsou zahrnuty varianty se spalovacími motory i elektrifikovanými pohony. TUCSON je k dispozici v hybridních a plug-in hybridních verzích; KONA se dodává se spalovacími motory, hybridním pohonem i jako elektromobil.
Nyní připadá pozoruhodná část prodejního mixu značky Hyundai také na model IONIQ 5, který byl uveden na trh před pouhým jedním rokem. Vlajková loď značky Hyundai v segmentu bateriových elektromobilů se v současnosti podílí na prodeji 10,3 procenty.
Rekordní podíly na klíčových evropských trzích
Hyundai vytrvale pokračuje ve zvyšování svého tržního podílu v Evropě díky lepšímu vývoji prodeje, než jaký zaznamenává celkový trh. V únoru 2022 tvořila vozidla Hyundai 4,6 procenta evropského trhu – to je o 1,1 procentního bodu více než v únoru 2021 a o 0,2 procentního bodu více než za celý rok 2021.
V roce 2021 byl tržní podíl společnosti o jeden procentní bod vyšší než v předchozím roce. Tyto výsledky tedy svědčí o pokračujícím trendu posilování pozice značky Hyundai v Evropě.
Z jednotlivých trhů k uvedeným výsledkům nejvíce přispěly Španělsko a Velká Británie. Hyundai v těchto zemích dosáhl v prvních dvou měsících roku 2022 rekordního tržního podílu 6,0 procenta, resp. 5,0 procenta. To představuje meziroční nárůst o 37,5 procenta ve Španělsku a o 100,6 procenta ve Velké Británii.
V Německu zvýšila značka Hyundai svůj podíl na trhu o 0,3 procentního bodu na 3,7 procenta v porovnání s únorem 2021.
V České republice značka mezi ostatními výrobci stabilně drží druhou příčku s 2710 registrovanými osobními vozy a tržním podílem 8,89%. Podíl bateriových elektromobilů činí 1,44%.
Cesta k elektrifikaci
Úspěšné splnění cílů v oblasti emisí CO2 a zvýšení podílu bezemisních vozidel na prodeji v Evropě není dílem náhody, ale výsledkem cílené realizace strategie společnosti Hyundai, která směřuje k elektrifikaci a transformaci na poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu. Hyundai bude i nadále lídrem elektrifikace automobilového průmyslu a v porovnání s ostatními výrobci nabízí nejširší řadu pohonů – od spalovacích motorů přes částečně hybridní, hybridní a externě nabíjitelné hybridní systémy až po elektromobily napájené z akumulátorů nebo dokonce palivových článků na vodík.
Hyundai plánuje, že do roku 2030 bude na celém světě prodávat 1,87 milionu bateriových vozidel a dosáhne sedmiprocentního podílu na trhu.