I v mnohem silnější konkurenci než loni se dokázala znovu prosadit italská dvojice Andrea „Zippo“ Zivian – Denis Piceno (Audi Quattro) a obhájit prvenství na klatovské 30. Historic Vltava Rallye. Druhou příčku obsadili Finové Silvasti a Pietiläinen (Lancia Rally 037), třetí dojeli do cíle Maďaři Érdi a Csökö (Ford Sierra Cosworth). V rámci souběžné 56. Rallye Šumava Klatovy vede po první etapě Pech před Kopeckým a Stříteským.
Náročná sobotní etapa hodně zamíchala pořadím 30. Historic Vltava Rallye. Maďar Érdi sice ještě v úvodu dne upevnil své vedení v soutěži, poté však do hry vstoupilo počasí a neposedná převodovka jeho vozu Ford Sierra RS Cosworth. Maďarská posádka ztratila na kluzkých pošumavských cestách rychlostní zkoušky Keply minutu a s ní i vedení v soutěži, poté už si až do cíle už jen hlídala svou třetí pozici. Do čela se na Keplech posunul Ital „Zippo“, který naopak dobře využíval kvalit svého vozu Audi Quattro. Zippovi pomohla i dvacetivteřinová penalizace, kterou inkasoval za pozdní příjezd do časové kontroly Fin Silvasti, po jejím zapsání byla soutěž de facto rozhodnuta. Fin handicapovaný nedávným zraněním se pak ještě v závěru pokoušel zaútočit a se svou atraktivní Lancií Rally 037 vyhrál poslední rychlostní zkoušku etapy, na Italy už to ale nestačilo. Ze hry o přední příčky vypadl brzy po ránu i Rakušan Wagner (Porsche 911 SC), který se na Mlázovském testu zdržel o sedm minut, ke čtvrté příčce se poté spolehlivou jízdou posunul Němec Geist s Oplem Manta 400. Pátá příčka v cíli patřila bývalému dvojnásobnému vítězi soutěže Švédovi Myrsellovi (Ford Sierra RS Cosworth), za ním dojel (po vyrovnaném souboji se Španělem Sainzem a jeho Subaru Legacy) domácí exmistr Evropy Miroslav Janota, jenž se s Oplem Kadett Coupé mohl radovat z prvenství v kategorii 2. Hodnocení domácího šampionátu historických vozů ovládli Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým a jejich Fordem Escort RS Cosworth, druhá příčka patřila Miroslavu Janotovi a třetí Liboru Kotrmonovi. V cíli jubilejního ročníku soutěže bylo klasifikováno šedesát vozů.
V sobotu se také rozběhla na plné obrátky souběžná 56. Rallye Šumava Klatovy, která měla v pátek pouze prolog na Klatovském okruhu (s jehož klasickou podobou se organizátoři po mnoha desítkách let letos rozloučili). Právě na okruhové zkoušce využili síly motoru svého vozu Ford Focus WRC Plzeňané Václav Pech s Petrem Uhlem, kteří si v úvodu vybudovali náskok víc jak sedmi vteřin před Janem Kopeckým a Janem Hlouškem (Škoda Fabia Rally2evo). Ti pak navíc ztratili další cenné sekundy na rychlostní zkoušce Keply a i před několik dílčích prvenství se museli v sobotní etapě spokojit s druhou příčkou a s handicapem téměř dvanácti vteřin na Pecha. Ve velmi vyrovnané bitvě o bronz si v sobotu lépe vedli Stříteský s Hovorkou, které se šestisekundovou ztrátou stíhá dvojice Mareš – Bucha. Druzí jmenovaní ztratili v polovině etapy trochu času po defektu, přesto mají téměř půlminutový náskok na pátou posádku Březík – Krajča a téměř jednominutový na dvojice Cvrček – Prokorát a Talaš – Šmíd, které se perou o šestou příčku pořadí. Všechny posádky mezi druhou a sedmou příčkou používají pro své sportovní výkony vozy Škoda Fabia R5/Rally2evo. Soutěž pokračuje v neděli závěrečnou etapou.