Zastoupení Chorvatského turistické sdružení pro Českou a Slovenskou republiku uspořádalo dne 8.6. tiskovou konferenci, během níž seznámilo přítomné zástupce českých médií s výsledky turistického ruchu Chorvatska v loňském roce, jakož i s výsledky předsezónního období letošního roku od ledna dosud a připravovanými novinkami pro letošní sezónu.
Tiskové konference se zúčastnila také její excelence velvyslankyně Chorvatské republiky paní Liljana Pancirov.
Ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení pro Českou republiku a Slovensko přednesl prezentaci představující celkové výsledky cestovního ruchu Chorvatska s odkazem na výsledky dosažené na českém trhu, jakož trendy a pozici, kterou chce Chorvatsko na českém trhu zaujmout.
Rok 2022 znamenal pro Chorvatsko návrat k předcovidovým výsledkům cestovního ruchu, pokud se týká počtu návštěvníků a strávených nocí v zemi. S celkovým počtem 18,2 milionu příjezdů a 104,8 milionu přenocování se minulý rok téměř srovnal s rekordním rokem rok 2019. V počtu příjezdů se jedná o 91% ve srovnání s rokem 2019 a v počtu přenocování dokonce 96,4% .
K tomuto úspěchu nemalým podílem přispěli také turisté z České republiky, kteří v roce 2022 s 894 tis. příjezdů dokonce o 13 % překročili rekordní výsledek roku 2019, kdy Chorvatsko navštívilo 790 tis. návštěvníků z Česka.
„Česká republika tradičně patří k nejvýznamnější zdrojovým trhům chorvatského cestovního ruchu a jsme velmi rádi, že pro české turisty si Chorvatsko dlouhodobě udržuje pozici mezi nejžádanějšími destinacemi pro letní dovolenou. Přijíždějí zejména rodiny s dětmi, a to zejména v letních měsících v době prázdnin, ale v posledních letech se Chorvatsko stále více stává populární i mezi návštěvníky, kteří mají v oblibě aktivní trávení dovolené a vyhledávají aktivity jako treking, cykloturistiku, jachting, vodní sporty a přijíždějí i mimo hlavní sezónu“ informoval Miodrag Mlačić, ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení pro Českou republiku a Slovensko.
„V letošním roce očekáváme další nárůst příjezdů turistů z České republiky, k čemuž jistě významně přispěje začlenění Chorvatska do Schengenského prostoru, což pro návštěvníky z České republiky, kteří ve velké míře používají pro cestu vlastní automobily, znamená rychlejší průjezd na hraničních přechodech a zkrácení cesty“, dodal Miodrag Mlačić.
Chorvatsko také intenzivně rozvíjí i další segmenty turistické nabídky, jako je například luxusní turistika, wellnes programy, rurální turismus a ve strategii dalšího rozvoje hraje významnou roli podpora diverzifikace turistického ruchu směrem k objevování vnitrozemí Chorvatska, případně dosud méně známých a navštěvovaných přímořských oblastí, což je plně v souladu se strategií rozvoje chorvatského turistického ruchu pro období do roku 2030, která je v současné době ve stádiu příprav a bude součástí nového zákona o cestovním ruchu, který nabyde platnosti v roce 2024.
Ilustrační foto