
Chorvatské turistické sdružení a letecká společnost Croatia Airlines uspořádaly v Praze společnou prezentaci celkové turistické nabídky Chorvatska, včetně letů chorvatského národního dopravce. Zástupcům více než 50 českých cestovních kanceláří a agentur se představili Kristjan Staničić, ředitel Chorvatského turistického sdružení (HTZ), Mato Radić, vedoucí prodejního trhu Croatia Airlines pro střední Evropu, a Miodrag Mlačić, ředitel zastoupení HTZ pro Českou republiku a Slovensko.
Ředitel Staničić představil novinky a trendy v chorvatském cestovním ruchu a přitom zvláště zdůraznil důležitost českého trhu v celkových výsledcích. „Chorvatsko se tradičně řadí mezi nejoblíbenější zahraniční destinace českých milovníků cestování. Česká republika patří mezi pět nejvýznamnějších trhů, ze kterých chorvatský turismus zaznamenává největší počet příjezdů a přenocování. Tak tomu bylo i loni, kdy Češi v naší zemi uskutečnili více než 5 milionů přenocování, a v letošním roce chceme tuto úroveň návštěvnosti udržet. Nebude to však snadné – globální cestovní ruch čelí mnoha výzvám, a protože nechceme nic ponechat náhodě, naším cílem je ještě více přiblížit chorvatskou turistickou nabídku a novinky nejen našim partnerům, ale také všem potenciálním návštěvníkům, kteří si, o tom jsem přesvědčen, ve velkém počtu zvolí chorvatské destinace,“ uvedl ředitel Staničić.
Zástupci Croatia Airlines při této příležitosti zvláště zdůraznili a představili novou sezónní linku na trase Záhřeb – Praha, která byla nově zavedena do letošního letního letového řádu. Přímé mezinárodní lety na této trase jsou plánovány třikrát týdně, a to v pondělí, středu a pátek, v období od začátku července do konce října tohoto roku.
„Velmi nás těší, že v naší nabídce máme přímý let, který spojuje hlavní města Chorvatska a České republiky. Tyto lety by měly být provozovány novými letadly typu Airbus A220, kterými jsme úspěšně obnovili naši stávající flotilu. Očekáváme velký zájem a vysokou obsazenost v obou směrech – tímto způsobem usnadňujeme jak turistické, tak i obchodní cesty. Připravili jsme rovněž velmi atraktivní balíčky, takže letenku na této trase je možné pořídit již od 129 eur. Kromě této nové linky v průběhu letní sezóny budeme zajišťovat také sezónní spojení Split – Praha a Dubrovník – Praha,“ zdůraznil Radić a dodal, že během letošní turistické sezóny bude Croatia Airlines spojovat Záhřeb přímými lety s 23 destinacemi celosvětově, zatímco celkem bude Chorvatsko spojeno s 30 destinacemi.
„Čeští hosté jsou stále náročnější a vybírají si ubytování či služby vyšší kategorie, ať už se jedná o apartmány, soukromé domy, hotely nebo kempy. Také v segmentu nautiky se Češi již několik let po sobě umisťují na třetím místě v počtu přenocování, hned za Němci a Rakušany. Budeme se snažit, aby všichni Češi, kteří navštíví Chorvatsko i v roce 2025, dostali za své peníze co nejkvalitnější produkt nebo službu,“ uvedl Miodrag Mlačić, ředitel zastoupení HTZ pro Českou republiku a Slovensko. Zároveň poděkoval všem Čechům, kteří tráví svou dovolenou v Chorvatsku, a tím jej rozpoznávají jako krásnou, atraktivní a bezpečnou destinaci s nejčistším mořem v Evropě. Akci v centru Prahy moderovala česká novinářka a moderátorka CNN Prima News Alex Hrdinová a přítomné pozdravil i Zvonimir Sviben, zmocněný ministr na Velvyslanectví Chorvatské republiky v Praze.
Dodejme, že Češi během loňského roku zaznamenali nejvíce přenocování ve Splitsko-dalmatské (1,3 milionu přenocování), Istrijské (1,1 milionu přenocování) a Zadarské župě (931 tisíc přenocování); mezi destinacemi první příčky obsadil Umag, Vir, Medulin, Biograd na Moru a Poreč. Co se týče typu ubytování, nejvíce přenocování Češi uskutečnili v apartmánech (2,6 milionu přenocování), kempech (895 tisíc přenocování) a hotelech (795 tisíc přenocování).