Tento týden začíná únor, který je již tradičně spojen nejen s abstinováním a detoxem, ale také se snahou zlepšit náš životní styl a tím i zdravotní stav. Často je velmi náročné s pitím přestat, ale mnohem lehčí je nahradit to něčím jiným, pokud možno zdravým. A právě proto, aby lidé, kteří se rozhodnou zapojit do Suchého února, měli o volbu navíc, přichází nová chmelová příchuť kombuchy Loklok.
Chmelová kombucha je výsledkem spojení tří českých značek: Loklok, pivovar Obora a Suchý únor. Otevírá dveře do nealko světa i zarytým pivařům, které osloví svěží chutí chmele. Není ovšem jen náhražkou piva na pár dní – Kombucha 2.0, jak svému pokročilému nápoji v Lokloku říkají, může být začátkem cesty ke zdraví. „Výzkum stále jasněji ukazuje, že zdraví začíná ve střevech, u rovnovážného mikrobiomu,“ říká CEO Lokloku Michal Ďuriník. U příležitosti partnerství Lokloku a projektu Suchý únor bude chmelová kombucha v praktických plechovkách dostupná právě od prvního února.
„Alkohol ani návykové látky neprospívají našemu rozpoložení. Pravá péče o sebe je ta, která nám z dlouhodobého hlediska neškodí. Idea Suchého února umožňuje pocítit, že je možná cesta i bez alkoholu. Zároveň nejsme v „nepití“ alkoholu sami, což nás posiluje a co představuje účinnou motivaci,“ dodává psycholog z platformy terapiemezistromy.cz Adam Táborský. Zkusit abstinovat je tak v únoru o to lehčí, jelikož je to v tomto ohledu bezpečné období bez obvyklého nátlaku okolí. Ve společnosti v průběhu roku neustále slýcháme věty typu „proč nepiješ, co s tebou je?“ a nejednou je naše „výmluva“ odmítnuta či bagatelizována a nátlak pokračuje. Vysvětlení, že „držím suchý únor“ je už však natolik etablovaný, že ho respektují i ti nejzatvrzelejší přemlouvači, díky čemuž má člověk větší prostor a svobodu vyzkoušet si, jaké by to bylo, kdyby alkohol hrál výrazně menší roli v jeho společenském i soukromém životě.