
Zatímco se v Mnichově schylovalo k finále Ligy mistrů UEFA, v Česku už bylo jasno, kdo si vysloužil titul největšího fotbalového srdcaře. Po čtyřech týdnech veřejného hlasování se vítězem stal Tomáš Roman, oddaný hráč, sekretář a člen čtyřgeneračního klubu TJ Jiskra Kuks. Odměnou mu byla nezapomenutelná cesta na finále Ligy mistrů, kam vyrazil po boku bývalého reprezentanta Zdeňka Folprechta.
„Liga mistrů je pro fanoušky vrchol, největší fotbalový zážitek, jaký si vůbec dokážou představit. Ale tu stejnou vášeň, nadšení a lásku ke hře najdete i na těch nejmenších hřištích, daleko od kamer a velkých stadionů. Právě proto jsme se jako Heineken rozhodli najít opravdového srdcaře, fanouška, který žije fotbalem naplno, a odměnit ho zážitkem, na který nikdy nezapomene. Víkendem na finále Ligy mistrů,“ říká Jaro Garai, Brand Manager značky Heineken pro Českou republiku.
Jak to celé začalo
Celé dobrodružství odstartovalo už před několika týdny, kdy scouting tým Heinekenu, ve složení bývalého profesionálního fotbalisty a komentátora Zdeňka Folprechta a rappera a libereckého patriota Paulieho Garanda, začal pátrat napříč celou republikou po skutečných srdcařích. Jejich cílem bylo najít fanoušky, kteří pro svůj klub opravdu žijí.
Následovalo veřejné hlasování na stránkách nativní microsite Seznam Native, kde se do finálového kola nakonec probojovali dva největší srdcaři. Tomáš Roman, srdcový hráč, sekretář a člen představenstva čtyřgeneračního klubu TJ Jiskra Kuks, a Roman Kuklík, který s partou přátel znovu postavil na nohy svůj mateřský klub FC Lahošť a neúnavně pracuje na jeho propagaci a dobrém jménu. Oba spojovala neochvějná oddanost, víra v komunitu a fotbal jako životní filozofie.
Splněný sen jednoho fanouška po boku Zdeňka Folprechta
Vítězem hlasování a držitelem vstupenky na finále Ligy mistrů v Mnichově se stal Tomáš Roman a zažil tak na vlastní kůži velké finále mezi Paris Saint-Germain a Interem Milán. „Když jsem stál na tribuně Allianz Areny a slyšel hymnu Ligy mistrů naživo, na chvíli sezastavil čas. V ten moment jsem si uvědomil, jak hluboko ve mně tenhle sport zakořenil,“ popisuje své dojmy Tomáš Roman a doplňuje: „Jako kluk jsem snil o tom, že budu jednou hrát velký fotbal. Nakonec jsem se našel v tom, že ho pomáhám tvořit odspodu, tam, kde to začíná. Nebyla to výhra jen pro mě, ale pro celý náš klub. Dodalo mi to obrovskou dávku motivace a chci, aby TJ Jiskra Kuks byl místem, kde budou růst další fotbalové sny, a já u toho budu.“
Díky Heinekenu si Tomáš neodnesl jen zážitek z finále, čekal ho celý víkend v režii exkluzivního VIP programu, který většině fanoušků zůstává jen snem. Během něj se osobně setkal s fotbalovými legendami, vyfotil se s ikonickým Bastianem Schweinsteigerem, sledoval Roberta Carlose, jak čepuje pivo fanouškům, a naslouchal panelové diskusi, kde o své kariéře a lásce k fotbalu mluvil Andrés Iniesta.
Na celou cestu navíc Tomáš nebyl sám. Doprovodil ho bývalý český reprezentant a fotbalový expert Zdeněk Folprecht, který ho jako člen scouting týmu Heinekenu osobně vybral a nominoval do veřejného hlasování mezi všemi přihlášenými srdcaři.
„Byl to opravdu výjimečný zážitek, a to říkám i jako někdo, kdo má za sebou řadu velkých zápasů. Atmosféra finále, setkání s legendami a celý víkend byl díky Heinekenu perfektně zorganizovaný. O všechno bylo skvěle postaráno. A jestli jsme si to s Tomášem užili naplno? O tom není pochyb. Navíc to celé zakončila výhra PSG, kterému jsme oba fandili, ideální tečka za víkendem, na který jen tak nezapomeneme,“ uvádí Zdeněk Folprecht.
Ani zbylí tři finalisté, kteří v hlasování veřejnosti nakonec nezvítězili, nemusí věšet hlavu. Každý z nich obdrží vstupenku na zápas základní části Ligy mistrů v sezóně 2025/26 a bude mít tak příležitost nasát atmosféru jedné z nejprestižnějších fotbalových soutěží na vlastní kůži.