
Krušovice Hořké Nealko a Starobrno Medium bodovaly na degustační soutěži Zlatá pivní pečeť v Litoměřicích a ve svých kategoriích obsadily druhá místa. Soutěž je součástí oblíbené pivní přehlídky International Beer Festival, kdy se letos uskutečnil jeho již 35. ročník. Ceny vítězným pivovarům byly předány na slavnostním ceremoniálu v sobotu.
Krušovice Hořké Nealko uspěly v kategorii nealkoholických piv. Na trhu je již několik let a spotřebitelé oceňují nejen plnou chuť a správný říz, ale také vyváženou hořkost. „Stříbrné ocenění z Litoměřic nás pochopitelně velmi těší. Naše radost je ale o to větší, že v letošním roce jde už o druhý úspěch v degustačních soutěžích v řadě. Nedávno jsme totiž slavili třetí místo na Zlatém poháru Pivex v Brně,“ uvedl ředitel pivovaru Krušovice Karel Honegr.
„Trend nealko piv v České republice stále stoupá, a to především u mladších generací. Při uvedení na trh v roce 2021 bylo pro nás důležité, abychom maximálně docílili chuti českého ležáku a zároveň přinesli na trh nealkoholické pivo, které bude v chuti výjimečné a nebude se jednat o kompromis. Vzniklo tak první hořké nealko na českém trhu s 28 jednotek hořkosti IBU, a mám nesmírnou radost, že i po pěti letech na trhu Krušovické Hořké Nealko stále oceňují nejen naši spotřebitelé, ale i odborná veřejnost,“ uvedl Pavel Vácha, Senior brand manažer značky Krušovice.
Druhé oceněné pivo, světlý ležák Medium, se vaří v pivovaru Starobrno. Medium má lahodnou, plnou a jemnou chmelovou chuť a dokonalý říz. K napití láká i bohatá pěna a čirá zlatá barva. Za kvalitou i chutí Media stojí dobrá receptura i výborná kvalita použitých surovin. „Starobrno Medium je u našich pivařů dlouhodobě oblíbená značka, kterou naši sládci vaří už řadu let. Máme radost, že chutná nejen jim, ale také degustátorům,“ konstatoval vrchní sládek pivovaru Starobrno Jiří Brňovják. Starobrno Medium letos rovněž bodovalo podruhé, také toto pivo bylo třetí na Zlatém soudku PIVEX v Brně. Medium uspělo v kategorii světlých ležáků, která bývá tradičně hojně obsazena.
O prestižní degustační soutěž Zlatá pivní pečeť s dlouholetou tradicí je každoročně velký zájem, celkově se letos přihlásilo 243 pivovarů z 11 zemí. Degustace se konaly za účasti odborníků v oblasti pivovarnictví, potravinářství a certifikace kvality.