Jako frontman kapel Circus Praha a Snake Eaters byl velmi významnou osobností české hudební scény devadesátých let. Spolupracoval například s Mekym Žbirkou, Lucií, Annou K., Ivanem Hlasem, November 2nd nebo Chaozzem. Přestože v Praze působil pouze šest let, naučil se skvěle česky, přebásnil do angličtiny Svobodův muzikál Dracula nebo glosoval tehdejší českou kulturní scénu. Řeč je o Američanovi Bradovi Strattonovi, který na podzim zemřel v Brooklynu. Jeho bývalí čeští spoluhráči Jan Ponocný a Pavel Cingl mu na 18. května přichystali vzpomínkový koncert v Malostranské Besedě. Vstupenky jsou k dostání v síti Ticketstream. Celý výtěžek z koncertu bude věnován Strattonově rodině.
Na pódiu se vystřídají obě kapely Brada Strattona Circus Praha a Snake Eaters, včetně původních členů, kterými jsou Jan Ponocný, Tomáš Brožek, Pavel Cingl, Vladimír Vytiska nebo Jaroslav Kvasnička. K nim se během večera připojí hosté. Mezi nimi budou například zpěvačky Anna K, Saša Langošová, Klára Vytisková nebo Lenka Nová, zpěváci Viktor Dyk, Matt Politz či Petr Ostrouchov i kytaristé Roman Helcl a Steve Walsh. Ty doplní kapela Kohelet Drei. Součástí koncertu bude projekce fotografií předních českých fotografů a výstava artefaktů.
„Dodnes mě nepřestává překvapovat, kolik muzikantů mi říká, že je kapela Circus Praha inspirovala k tomu, aby vzali do ruky kytaru a založili kapelu,“ říká Jan Ponocný alias Circus Ponorka, pro kterého byl Brad Stratton něco jako bratr. „Jsem vděčnej, že jsem s ním mohl hrát, bavit lidi i sebe. Pěkně mě naštvalo, že na rozdíl ode mě ten infarkt nerozchodil. Každopádně mu teď uděláme pořádnej mejdan,“ dodává.
Přestože se Brad Stratton z Prahy odstěhoval do USA koncem devadesátých let, do Česka se každoročně vracel, a s oběma svými kapelami příležitostně koncertoval a udržoval kontakt s místní hudební scénou. Podílel se aktuálně například i na připravovaném albu November 2nd nebo repertoáru zpěvačky Kláry Vytiskové.
Bradley Stratton vystudoval v americkém Maine filozofii a náboženství, později pracoval v právnické firmě. Prvním jeho nástrojem byl saxofon, na který hrál ve školním orchestru. Do Prahy se vydal v roce 1992, podle vlastních slov na výlet, a zasažen porevoluční euforií tu zůstal šest let. Se svým projekty v česku natočil několik alb, podepsal smlouvu se společností Polygram, později Universal nebo produkoval a skládal hudbu pro přední české kapely a interprety.
Do New Yorku se vrátil v roce 1998. Nějakou dobu pracoval v několika předních reklamních studiích na Manhattanu, pro které komponoval hudbu k reklamám a televizním seriálům nebo se podílel na živých koncertech Spotify Session. Poté byl osm let producentem agentury a studia Bang, které mělo pobočku i v Praze. V poslední době spolupracoval například s kapelou Pixies.