Televizní diváci v loňském roce nejvíce vyhledávali program České televize. Tuzemský trh se ČT podařilo ovládnout počtvrté v řadě. S průměrným celodenním podílem na publiku atakujícím 33 % se navíc jednalo o její nejlepší výsledek od roku 1998. Lídrem trhu byla ČT tentokrát nejen v průběhu dne, ale poprvé v historii také v hlavním vysílacím čase. Prvenství jí patří i za nejsledovanější pořad roku, kterým byla premiérová pohádka Jak si nevzít princeznu. Na Štědrý večer ji sledovalo přes 3,2 milionu lidí.
Hned dvanáct nejsledovanějších pořadů loňského roku viděli diváci na programech České televize. Pohádku Jak si nevzít princeznu si nenechaly ujít téměř dvě třetiny diváků u obrazovek (share 63,26 %) a poprvé v historii také více než milion lidí po odvysílání v rámci tzv. odložené sledovanosti. Druhým nejsledovanějším pořadem loňska byla druhá štědrovečerní pohádka Tři oříšky pro Popelku s 2,7 miliony diváků a žebříček uzavírá jeden z dílů úspěšného seriálu Zločiny Velké Prahy s bezmála 2 miliony diváků.
Česká televize dosáhla v roce 2021 také na vůbec nejvyšší náskok nad ostatními vysílateli v historii měření sledovanosti. Podíl na trhu jí narostl jak v rámci celodenního vysílání (32,34 %), tak i v prime time (19-22 hodin), kdy dosáhl na hodnotu 31,59 % (meziroční nárůst o více než 2 p.b.). Jedná se o nejvyšší podíl od roku 2007.
Z pohledu jednotlivých programů se výrazně dařilo zejména sportovnímu kanálu ČT sport a dětskému Déčku, které zaznamenalo druhý nejvyšší výsledek od počátku svého vysílání v roce 2013. Na rekordní sledovanost dosáhl v loňském roce i hlavní zpravodajský pořad České televize, Události. Průměrně jej denně sledovalo 1,03 milionu diváků (share 29,42 %). Nejvíce za posledních patnáct let.
Po loňském rekordním roce Česká televize úspěšně odstartovala také ten letošní. Vůbec nejsledovanějším pořadem včerejšího dne na všech televizích byl Novoroční projev předsedy vlády Petra Fialy, který si jen na ČT1 nenechalo ujít 1,48 milionu diváků starších patnácti let (na ČT24 dalších 153 tisíc diváků). Jen s minimálním odstupem za ním se v žebříčku nejsledovanějších novoročních pořadů umístil poslední díl výpravné koprodukční série Marie Terezie. Sledovalo jej 1,46 milionu diváků (15+). Česká televize vysílala na Nový rok také projev předsedy Senátu, na ČT1 a ČT24 jej vidělo 884 tisíc diváků.
Zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, 2. 1. 2022, živá v TV + TS0-3