Na streamovací platformě Netflix měla tento týden premiéru druhá řada seriálu Winx Saga: Osud. Hlavním sound designérem nové hrané série je český zvukař Juraj Mravec. Pražský rodák a absolvent FAMU pracuje převážně ve Velké Británii, kde působí jako designér zvukových efektů. První řada seriálu Winx Saga: Osud byla uvedena v lednu 2021, kdy se prakticky okamžitě stala obrovským hitem – dosáhla neuvěřitelných 58 milionů zhlédnutí za prvních 28 dnů. Produkce nové řady seriálu byla rozprostřena po celém světě, natáčelo se v Irsku, střih, zvuk a obrazové triky se dělaly v Londýně, showrunner byl většinu času v kalifornském L.A. Seriál Winx Saga: Osud produkovala londýnská společnost Archery Pictures.
Seriál je hranou adaptací původně animovaného fantasy seriálu Winx Club. Jedná se o žánr fantasy pro mladé dospělé. Vypráví příběh pěti mladých víl, které studují na kouzelné škole, kde se musí naučit přežívat jak mezi studenty, tak i mezi nestvůrami, jež ohrožují jejich životy. Ve zvukařském týmu, který připravil druhou řadu Winx Sagy, pracovalo deset lidí.
„Nejzajímavější na celém zvuku a sound designu byly fantasy prvky – kouzla, bitvy, nadpřirozené jevy. Zde se samozřejmě nekladou žádné meze vaší představivosti, což je na jednu stranu osvobozující, na druhou stranu vyčerpávající, protože těch způsobů, jak vše můžete pojmout, je doopravdy nekonečno,“ říká Juraj Mravec. „Jedním z hlavních kompasů celého zvuku byl dopad na emoce – to, jak daný zvuk dokresluje atmosféru scény, co nám říká o povaze a naladění každé postavy. Někdy to bylo podprahové, například milá atmosféra k intimní scéně, někdy očividné… Hudbu k seriálu zkomponovala žádaná kanadská skladatelka Anne Nikitin, soundtrack se zároveň opírá o současnou populární hudbu. Spojit všechny tyto prvky mezi zvukem a hudbou, udělat mezi nimi přechody a najít ty správné úrovně hlasitosti tak, aby vás celý soundtrack emocionálně svezl, byla možná ta nejtěžší část.“
„Míchali jsme v londýnském Sohu ve studiu Formosa. To je nyní součástí zřejmě největšího amerického zvukového studia Formosa Group, jehož tým se podílí na těch nejzajímavějších filmech a seriálech na světě. Mixéry byli Gareth Bull a James Ridgway, dvounásobní držitelé ocenění Bafta za seriál His Dark Materials,” doplňuje Mravec. „Zajímavé bylo, jako dobře fungovala komunikace týmu rozloženého po celém světě. Mix každé epizody trval zhruba týden a probíhal ve studiu velikosti kina, což je vždy ta nejnapínavější a nejzáživnější část celého procesu – seriál vidíte na filmovém plátně, zvuk hraje z obrovských kinových reproduktorů, takže na Vás při hlasitých scénách působí i fyzicky, cítíte ty vibrace, občas si člověk myslí, že mu v kapse vibruje telefon, a přitom to má na svědomí subwoofer… co není upevněno, to se klepe. Míchali jsme ve formátu Dolby Atmos, takže jsme měli reproduktory všude kolem sebe, dokonce i ve stropě, a v některých momentech byl ten zážitek doopravdy strhující. Za dva roky covidových omezení si samozřejmě všichni zvykli pracovat na dálku, a právě proto bylo moc příjemné, že jsme konečně mohli na mixech pracovat společně v jedné místnosti.“