Vzdělávací program Jedu s dobou je určen široké aktivní motoristické veřejnosti seniorského věku. Přesněji 65 a více let, a to nejen pro ty, kteří hledají pocit jistoty za volantem, ale i pro seniory s celoživotními řidičskými zkušenostmi. Finanční podporu projekt získal z Fondu zábrany škod a díky tomu je pro účastníky zcela ZDARMA.
Pro frekventanty kurzu je připraven program, ve kterém si vyzkouší jízdu se svým vozidlem v centru bezpečné jízdy a instruktoři jsou připraveni se jim maximálně odborně věnovat. Nově jsou součástí kurzů i jízdy v silničním provozu. Kurzy probíhají v osmi centrech bezpečné jízdy po celé České republice. Díky finanční podpoře z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů jsou pro účastníky kurzy zdarma.
Program zahrnuje teoretickou část, ve které instruktoři seznamují řidiče s novinkami v legislativě a zásadami bezpečné jízdy. Praktická část na polygonu umožňuje vyzkoušet si zvládnutí krizových momentů a poznat chování vozidla v mezní situaci. Mimo jiné jde o správné zvládnutí smyku, správnou techniku vyhýbacího manévru či krizové brzdění v různých rychlostech a na různých površích. Kurz obsahuje také praktické ukázky první pomoci, do kterých se za vedení zdravotnických instruktorů zapojují všichni frekventanti.
„Na Autoklub pak senioři často přichází po kurzu osobně poděkovat. I naše zkušenosti z kurzů jsou skvělé. Frekventanti jsou hodně zvídaví a pozorní, dělají si poctivě zápisky. Všichni chtějí dobré zásady bezpečné jízdy aplikovat v praxi. Je mi opravdu sympatické, jak celkově ke všemu přistupují s pokorou ve smyslu, že žádný učený z nebe nespadl a je zapotřebí se vzdělávat celý život. Vlastně to i vypovídá o tom, jací jsou senioři řidiči. Snaží se za léta vybudovanými zkušenostmi jezdit opatrně a určitě se nikam bezhlavě nehrnou. Ale bohužel pokud se již něco stane, tak jsou nadprůměrně zranitelní. Co mladý člověk může přejít lehkým, u staršího může skončit závažnějším typem zranění. Stejně tak pohotovost a reakční doba se s věkem může zhoršovat,“ uvedl Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR a předseda Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů AČR.
„Je to opravdu skvělé, můžete si otestovat, jak váš vůz zvládat v krizových situacích nebo si uvědomit, jak fungují nejrůznější elektronické pomocníci v autě. Je to užitečné, protože pak člověk není překvapený na silnici,“ konstatoval po vlastní zkušenosti na polygonu u Příbrami Pavel Nový.