Přesně před rokem firma Vasky odkoupila legendární značku Botas, která kvůli řízené likvidaci málem zanikla. Nyní stále sílí v rukou bratrů Staňkových, Václava a Víta. Za uplynulý rok se jim podařilo prodat dvanáct tisíc párů bot, představili pět nových kolekcí botasek a také první kolekci oblečení. Za první rok působení značky zaznamenali obrat okolo 30 milionů korun. V roce 2024 míří na 60 milionů.
První prodejna a 1600 prodaných párů botasek za týden
Botas během uplynulého roku představil v rámci pěti nových kolekcí dvacet párů různých bot. Nejprodávanějším párem se staly ikonické Botas Classic v barvách trikolory. „Tento model patří k historicky nejslavnějším. S respektem k původnímu designu jsme provedli pár úprav, abychom Botas Classic doladili k dokonalosti. Tyto boty jsou módním kouskem, ale také vzpomínkou na slavnou minulost,” popisuje Vít Staněk, CEO značky Botas. Vedle bot značka Botas přišla i s rozsáhlou kolekcí oblečení. Jako pozitivní fakt komentuje Vít Staněk to, že Botas nyní oslovuje i mladší cílovou skupinu, která si našla cestu ke starším modelům. „Jen tak dokážeme Botas zachovat úspěšným i pro další generace.”
Do dalšího roku vstupují s odhodláním sobě vlastním: otevírají novou kamennou prodejnu v Krakovské ulici u Václavského náměstí. Jedná se o stejný prostor, ve kterém začínaly Vasky. Dalším krokem je spuštění vlastního e-shopu, doposud mohou zákazníci Botasky nakoupit na webových stránkách i kamenných prodejnách Vasek. ‚‚Máme za sebou rekordní týden, ve kterém se nám podařilo prodat více než 1600 párů botasek. Botas nás také překvapil svými čísly na Slovensku, kde se těší velké oblibě. Celkově ze současných tržeb Vasek na Slovensku dělá Botas 40 %,” dodává Václav Staněk. Botas oslovuje různé cílové skupiny. To potvrzuje plánovanou kolaborací se značkou Proud, kterou uvedl na trh Plzeňský Prazdroj jako ležák pro mladé dospělé. Připravuje také spolupráci s Bohemia Chips k příležitosti konání Mistrovství světa v ledním hokeji.
Jeden za všechny a všichni za Botas
Úpadek obuvnické tradice je pro značku Vasky od počátků velkým tématem. Ta se snaží svými aktivitami ševcovské řemeslo přibližovat široké veřejnosti a oživovat ho. ‚‚Je to již osm let, co pracujeme na tom, aby ševcovina měla na trhu své místo. Před rokem jsme díky našim zákazníkům měli možnost odkoupit značku Botas a navázat tak na brand, který má v rámci České republiky pětasedmdesátiletou tradici,” popisuje Václav Staněk, majitel značek Vasky a Botas. Dlouhodobým cílem Vasek a nyní i Botasek je, aby se boty v Česku vyráběly i za dalších 100 let a aby kouzlo ševcoviny nezůstalo jen v učebnicích dějepisu.
„Chceme poděkovat našim zákazníkům, kteří přesně před rokem zmobilizovali síly a rozhodli se nás podpořit koupí bot přesně v momentu, kdy to česká ševcovina potřebovala. Jako poděkování přinášíme Vasky i Botasky se slevou až 50 %,” uzavírá Václav Staněk.