Letos platforma Bolt nejenže oslavila desáté narozeniny, ale také překonala hranici 150 milionů zákazníků. Služby společnosti Bolt tak jsou nyní k dispozici ve více než pěti stech městech ve 45 zemích světa. A lidé se je očividně nezdráhají využívat, jak ukazují data využívanosti aplikací Bolt a Bolt Food za rok 2023.
Například nejnáruživější uživatel služby odvozu autem v Česku se přes aplikaci Bolt svezl celkem 1 395 krát, v průměru skoro čtyřikrát denně. Což o to, v Lotyšsku si letos někdo objednal odvoz přes Bolt dokonce více než tři tisíc krát. Možná to byl stejný lotyšský uživatel, který přes Bolt najel téměř 22 tisíc kilometrů, zatímco český rekord za rok 2023 má hodnotu 13 262 kilometrů. To skoro přesně odpovídá vzdálenosti mezi Prahou a Kuala Lumpur – ovšem po silnici přes Střední Asii, ne vzdušnou čarou.
V rámci služby odvozu autem letos navíc došlo k nárůstu jednoho specifického segmentu zákazníků, totiž těch chlupatých, případně opeřených či šupinatých. Na jaře letošního roku byla zavedena kategorie Bolt Pets, kterou Češi již stačili využít téměř 85 tisíc krát, přičemž celosvětově zaznamenal Bolt více než 4,8 milionů jízd se zvířecími kamarády.
Když ale zrovna nepřeváží kočku nebo leguána, vyrazí si Češi na koloběžce Bolt. Jistý Pražan si ji letos vypůjčil celkem 802 krát, a někdo v Česku najel na jeden „zátah“ 37,7 km. Vzhledem k maximální rychlosti koloběžek Bolt, a také nutnosti občas zastavit na semaforu a podobně, musel na zeleném stroji stát zhruba dvě hodiny v kuse.
Vydařený rok zaznamenala i služba doručování jídla Bolt Food, především narostl počet objednávek v Česku meziročně o téměř čtvrtinu. Svůj podíl na tom má také jeden uživatel z hlavního města, který si přes Bolt Food letos objednal celkem 437 krát. Za jiným se zase musel obětavý kurýr vydat těžko uvěřitelných 85 kilometrů daleko. Anebo jen nemohl najít parkovací místo, každopádně nejdražší objednávka v Česku měla hodnotu skoro 11 a půl tisíce korun, což je ale docela pakatel ve srovnání s večeří za 31 tisíc, kterou si nechal přivézt uživatel na Maltě.
„Spolu s našimi více než 150 miliony uživateli se nám v průběhu letošního roku povedlo urazit další mílové kroky směrem k naplnění naší vize měst pro lidi, ne auta. Pokaždé, když lidé otevřeli jednu z našich dvou aplikací, zvolili si sdílenou mobilitu namísto toho, aby město zatěžovali jízdou v soukromém automobilu. A abychom se na této cestě dostali co nejdál, chceme vědět, jaké mají lidé představy o ideálním fungování jejich města. Proto nám přes sociální sítě posílejte vaše nápady, jak udělat město přátelštější k lidem, a my vybereme jeden, který uvedeme do života,“ říká Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.