Za druhý covidový rok vykazuje lékárenská síť Dr.Max sedmiprocentní růst. On-Line přitom meziročně zaznamenal růst v řádu desítek procent. Rostl také počet poboček sítě a pozitivní trend je patrný u kvality poskytované sítě.
Síť Dr.Max dosáhla v roce 2021 celkových tržeb ve výši 22,6 mld. Kč. Meziročně to představuje růst 7%, vyšší než předchozí rok 2020, kdy to bylo bezmála 5,5%. “Tohoto výsledku jsme dosáhli strategií vycházející vstříc jak klientům preferujícím tradiční lékárny, tak i těm, kteří dávají přednost e-Shopu,” komentuje meziroční změnu generální ředitel sítě lékáren Daniel Horák, „on-Line se na celkovém obratu podílel 1,9 mld. Kč, což ve volném prodeji představuje pětinový podíl na obratu Dr.Max.“ Meziroční růst e-shopu Dr.Max se tak pohybuje kolem 32%. Letošek znamená pro on-Line další novinky, například doručování týž den nebo zprovoznění výdejních boxů. Sortiment se na e-Shopu Dr.Max rozšířil během roku 2021 ze 13 na 20 tisíc položek. Virtuální lékárna zaznamenala v témže období 2,5 milionu transakcí a s podílem bezmála 40% si udržela postavení jedničky na trhu. Významný růst zaznamenal rezervační systém. Robustnost výkonu e-Commerce si v roce 2022 vyžádá další logistické kapacity, konkrétně novou skladovou základnu v Nučicích u Prahy.
Úspěšný rok má síť Dr.Max za sebou i pokud jde o kvalitu poskytované péče. Vyhodnocení kontrol SÚKL u ní znamenají další zlepšení průměrné známky i procentní zastoupení hodnocení stupněm „1“, kterým se klasifikují lékárny bez závad, popřípadě jen se závadami mírnými. Oproti zbytku trhu má síť Dr.Max jednoznačně lepší hodnocení. „Je to dáno dobře nastaveným systémem kvality, který mj. právě na základě kontrol regulátora ještě průběžně vylepšujeme. Podle všeho kvalitu oceňují i naši klienti a odměňují se nám loajalitou,“ říká Daniel Horák. Poukazuje přitom například na to, že značka Dr.Max obhájila vloni titul absolutního vítěze v soutěži Mastercard Obchodník roku. Vloni také dále rostl počet registrovaných členů ve věrnostním programu karta výhod Dr.Max. Na začátku roku 2022 ji už mělo 4 a půl milionu lidí a program si udržel postavení nejvyužívanějšího v rámci celé ČR, a to nejen mezi lékárnami, ale vůbec.
Vlastní značka Dr.Max, jejíž portfolio zahrnuje už stovky produktů, přišla v roce 2021 s několika zásadními novinkami, například komplexní řadou pečujících přípravků o vlasy a kůži SkinExpert. Obrat u vlastní značky vloni překonal 2,2 mld. Kč, což znamená jedenáctiprocentní meziroční růst. Produkty vlastní značky Dr.Max se už prodávají v 6 zemích Evropy, tedy všude, kde fungují lékárny téhož jména. Právě díky prodeji sortimentu vlastní značky nepolevila síť Dr.Max v roce 2021 ve svých charitativních programech. Z výnosů za prodej je financována vlajková loď firemní filantropie – projekt sociální autodopravy Taxík Maxík, rozvíjený ve spolupráci s Kontem Bariéry Nadace Charty 77 už od roku 2014.
Dr.Max se nejen na české, ale i skupinové úrovni zapojil do pomoci ruské agresi vystavené Ukrajině. V souvislosti s válkou také apeluje na to, aby se ukrajinským zdravotnickým expertům, kteří v ČR nalezli útočiště, dostalo bez zbytečných průtahů adekvátního uplatnění na trhu práce. Dr.Max k tomu vyzývá i v rámci Evropské federace lékárenských sítí, jejímž je členem.