Partnerství Pampers a UNICEF ochránilo za 15 let své existence přibližně milion novorozených dětí po celém světě před mateřským a novorozeneckým tetanem (MNT). MNT je jedním ze zbytečných a jednoduše vyhnutelných smrtelných onemocnění, kterému lze úspěšně předcházet imunizací pomocí očkování a dodržováním hygienických postupů při porodu. Mise, na kterou se značka Pampers a organizace UNICEF vydaly, navíc dokázala eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus ve 26 zemích světa a zachránila tak odhadem na 100 milionů žen a jejich novorozených dětí.
V roce 2006 spojily značka Pampers a UNICEF své síly s vizí společného cíle – chránit matky a jejich děti před smrtícím mateřským a novorozeneckým tetanem. Partnerství vzniklo s příslibem, že pokaždé, když bude zakoupen balíček plenek Pampers s logem UNICEF, bude neziskové organizaci UNICEF darována jedna vakcína proti MNT. Tento jednoduchý princip zapojil spotřebitele do boje proti MNT. I díky nim se podařilo dosáhnout takového úspěchu.
Značka Pampers a nezisková organizace UNICEF uspořádaly panelovou diskuzi, která bilancovala toto 15leté partnerství. Na akci se představili řečníci Ranya Shamoon, senior viceprezidentka Baby Care Europe ze společnosti Procter & Gamble a Carla Haddad Mardini, ředitelka soukromého fundraisingu a partnerství v UNICEF. Zapojili se také odborníci Linda Scott, emeritní profesorka z Oxfordské univerzity a Dr. Azhar Abid Raza, specialista na imunizaci matek a dospívajících v UNICEF.
Řečníci se společně podělili o své zkušenosti a načrtli budoucí cestu partnerství.
Ranya Shamoon, senior viceprezidentka Baby Care Europe ve společnosti Procter & Gamble, podotkla:
„Spojením svých sil dokázali Pampers a UNICEF provést velkou a dlouhodobou změnu, která má přímý dopad na životy nespočetného množství rodin na celém světě. Rádi bychom při této příležitosti poděkovali všem, kteří pracovali v terénu, abychom eliminovali MNT, a všem, kteří nás podporovali na naší cestě ke zlepšování světa každého dítěte. Společně jsme změnili život matek a kojenců nejen v uplynulých letech, ale i budoucím generacím. Toto spojenectví je skvělou ukázkou toho, jak P&G a Pampers Vedou s láskou.”
Carla Haddad Mardini, ředitelka soukromého fundraisingu a partnerství v UNICEF, dodala:
„Naše partnerství s Pampers během posledních 15 let přispělo k záchraně téměř jednoho milionu novorozenců před tichým zabijákem – mateřským a novorozeneckým tetanem. Zakoupili jsme více než 300 milionů vakcín, které byly použity k ochraně 100 milionů žen a jejich dětí. S podporou společnosti Pampers a dalších partnerů se počet úmrtí novorozenců na tetanus ročně snižoval o více než 60 %. Tato podpora byla o to důležitější, když celý svět zasáhla pandemie COVID a hrozilo, že naruší průběh imunizačních služeb proti MNT, a zvrátí tak těžce dosažený pokrok v očkování dětí základními vakcínami. Dlouhodobé spolupráce se značkami, jako je Pampers, jsou vynikajícím příkladem toho, jak může UNICEF ve spolupráci se soukromým sektorem oslovit ty nejzranitelnější z nás a zajistit, aby každé dítě nejen přežilo, ale i prosperovalo.”
Linda Scott, emeritní profesorka z Oxfordské univerzity, také podotkla:
„Když jsme posledních 15 let úzce sledovali partnerství Pampers-UNICEF, zjistili jsme, že k úspěchu a pozitivnímu dosahu této aliance přispělo mnoho faktorů. Především vzájemné odhodlání věnovat se péči o matku a dítě umožnilo oběma organizacím rozvíjet pracovní vztah založený na důvěře, spolupráci a společném cíli. Slib 1 balení plenek = 1 vakcína, byl skvělým rozhodnutím, které byl pro veřejnost a spotřebitele transparentní a konkrétní. Jasně definovaný slib navíc zajistil odpovědnost – ambiciózní záměr a průběh plnění tohoto slibu nám všem ukázaly, čeho všeho lze dosáhnout, když organizace efektivně spolupracují.“
Před více než 60 lety se značka Pampers zavázala ke zlepšování světa všech dětí na planetě. Partnerství Pampers a UNICEF je skutečným příkladem dobra, který zdůrazňuje, že když se spojíme, dokážeme více a s lepšími výsledky, které mají skutečný pozitivní dopad na život matek a dětí po celém světě.
Mimořádné události roku 2020 zdůraznily, že značky a společnosti nesou odpovědnost za společnost a svět kolem nás. Partnerství Pampers a UNICEF je součástí pokračujícího závazku společnosti P&G, který dbá na pozitivní rozvoj komunit, a který spadá do ambiciózního projektu 2 021 Dobrých skutků v roce 2021.