Letošní léto se ve Fairsurence Spolku pro mateřství ponese ve znamení klidu. To je alespoň hlavním poselstvím chystané letní kampaně #zvladnemetovklidu, která navazuje na dubnovou výzvu. Zakladatelé Spolku chtějí především poukázat na to, že podpora a pochopení jsou naprosto klíčové přísady v čase těhotenství.
Cílem kampaně je rozšířit povědomí o Spolku a o tom, co nabízí formou otevírání témat a komunikace obsahu, který pomůže nastávajícím maminkám získat rady/tipy, jak těhotenství zvládnout v klidu. Výzvu pod hashtagem #zvladnemetovklidu vyhlásil Spolek již v dubnu. V jejím rámci dostal úplně kdokoliv možnost nominovat do výzvy budoucí maminku ze svého blízkého okolí. Během pouhých tří týdnů se organizátorům podařilo zaregistrovat na 400 nominací budoucích maminek. Z nich bylo vybráno 14 žen, které se tak staly členkami Spolku. Jak ale zakladatelé zdůrazňují – smyslem celé výzvy bylo udělat jim radost a projevit zájem o každou ženu, která se nachází v psychicky velmi vypjatém období.
„Kampaní #zvladnemetovklidu chceme poukázat na to, jak důležitá je během těhotenství podpora našeho nejbližšího okolí. Mít v někom potřebnou oporu a možnost se na něj vždy obrátit – to je pro každou budoucí maminku to nejdůležitější. Opakovaně vyzýváme všechny, aby se nebály své obavy sdílet s ostatními, ty naopak nabádáme k pochopení. Díky výzvě máme 14 nových členek, samotná kampaň tím ale nekončí. V jejím duchu se u nás ve Spolku ponese celé léto 2021,“ zdůrazňuje hlavní message kampaně Pavla Škorpilová, spoluzakladatelka Fairsurence Spolku pro mateřství.
Hlavní náplní činnosti Spolku je poskytovat komplexní podporu pro maminky.
V rámci členství nabízí 40 video lekcí předporodního kurzu, rok neomezených online konzultací s lékaři, psychology, výživovými poradci a dalšími odborníky, vlastní obsah s odbornou garancí v podobě článků a dalších textových materiálů, a samozřejmě finanční krytí ve výši 500 tisíc korun pro členky, kterým se narodí dítě s některou z vrozených vad, které Spolek kryje. Kampaň #zvladnemetovklidu se nyní má proměnit v ucelený letní program, který vyzdvihne důležitost již zmíněné podpory nejbližších osob v čase těhotenství. Fairsurence Spolek pro mateřství má mimo jiné během léta zpřístupnit tzv. megačlánek, který bude svého druhu „těhotenským receptářem“. Budou do něj včleněny reálné tipy a zkušenosti skutečných maminek, tatínků i odborníků. Doplňovat je budou odkazy na praktické články o zdraví, těhotenství, mateřství a otcovství.
V prostředí sociálních sítí je v plánu něco obdobného. Cílem je vytvořit tzv. mega vzkaz – video složené ze vzkazů jednotlivých členek Spolku i osob, které stály po jejich boku během těhotenství. Záměrem je opět dodat budoucím maminkám potřebný klid, a to formou sdílení zkušeností. Zakladatelé Spolku si od této formy slibují osobnější přístup, každá rada a příběh bude propojena se skutečnou tváří. Sdílení je totiž jednodušší a efektivnější, pokud probíhá takříkajíc face-to-face.
„Koncept Spolku jsme vymysleli společně s kamarádem Lukášem Doskočilem a Pavlou Škorpilovou. S Lukášem nás oba ovlivnila negativní zkušenost z průběhu těhotenství našich manželek, kvůli které jsme se začali věnovat problematice vrozených vývojových vad u dětí. Přemýšleli jsme, jak můžeme podpořit ostatní, a nakonec jsme došli až k myšlence založení Spolku, která dalece přesahuje zmíněnou problematiku,” vypráví spoluzakladatel Tomáš Veselý.
Veselý dále zmiňuje, že v současnosti probíhají jednání o partnerství se společností Edenred a portálem Benefity.cz.
V obou případech jde o subjekty, které se specializují na zaměstnanecké benefity, zjm. stravenky a poukázky na kulturu, sport či zdravotní péči. Pokud jednání skončí dohodou, bylo by v budoucnu možné stát se členkou Spolku i prostřednictvím zaměstnaneckého benefitního programu, tedy díky bodům na vlastním benefitním kontě. Dodává, že v současné chvíli se zvažuje i navázání spolupráce se strategickými partnery.
Od druhé půlky června Spolek navíc začíná zpřístupňovat některé ze svých prémiových článků pro členky. Pro získání přístupu stačí zanechat email a Spolek bude každých 14 dní posílat tři prémiové články přímo do e-mailové schránky.