
Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: novým kečupem a dvěma novými omáčkami. Společnost zůstává věrná české výrobě ve své sušické továrně, kde se recepty i hodnoty předávají z generace na generaci.
Růst, stabilita a nové cíle
Společnost Spak vstupuje do deváté dekády své existence s nemalými ambicemi. Společnost Spak vyrábí produkty ve dvou továrnách: v Sušici a Rakousku. Ta sušická vyprodukovala více než 20 000 tun omáček, kečupů, majonéz a dalších výrobků. Tento výsledek potvrzuje nejen stabilní zázemí a efektivitu výroby, ale také rostoucí důvěru zákazníků napříč regionem. Spak má do budoucna ambice dále posilovat svou pozici v Evropě, investovat do rozvoje výroby a přicházet s inovacemi, které ctí jak tradiční chuťové profily, tak nové spotřebitelské trendy.
Novinky Spak pro rok 2025
Spak inovoval Gourmet ketchupy v chuti a přidal novou etiketu, a to ve všech variantách – Gourmet Ketchup sladký, jemný i ostrý. Tradiční ketchup s vylepšenou recepturou je z rajčat pěstovaných v EU a bez přidaných konzervantů a vyrábí se ze 165 gramů rajčat na 100 gramů ketchupu. Základ receptu se však nemění už 60 let. Dále na trh uvádí dvě originální omáčky, Chipotle omáčku a Honey Mustard omáčku – to jsou letošní novinky značky Spak. Produkty reflektují aktuální spotřebitelské trendy: jednodušší složení, výraznou chuť a důraz na kvalitní suroviny. „Stále jsem prvním ochutnávačem, přes kterého jdou všechny nové produkty. Mým osobním favoritem je Barbecue omáčka,” říká Hans Peter Spak.
Michal Neškera, obchodní a marketingový ředitel značky Spak k novinám prozradil: „Obě novinky jsou výsledkem důkladného vývoje a pečlivého testování. Například do řady Gourmet ketchupů jsme přidali o 10 % více rajčat – místo 150 gramů nyní obsahuje 165 gramů rajčat na 100 gramů ketchupu. Důležitý je také původ rajčat. Kečupy Spak jsou z rajčat zrajících na slunci Jižní Evropy. Řídíme se tím, co si naši zákazníci přejí: autentické chutě, kvalitní suroviny a receptury, které si oblíbí celá rodina,“ říká
Tradice, která trvá tři generace
Spak je typickým příkladem značky, kde se podnikání dědí jako rodinné stříbro. Letos slaví 80. narozeniny syn zakladatele firmy Hans Peter Spak, který v mládí odešel z Rakouska, aby rozvíjel rodinný podnik v Československu. Ve firmě pracuje už 65 let. Ta se i přes změny režimů a výzvy trhu nikdy nevzdala své filosofie: dělat kvalitní produkty s úctou ke spotřebiteli i řemeslu.
„Když jsme začínali, nevěděli jsme, co nás čeká. Ale věřili jsme, že když budeme dělat věci poctivě a srdcem, lidé to poznají. A že tradice se nevybuduje za rok, ale za desetiletí,“ vzpomíná Hans Peter Spak.
Dnes je do vedení firmy zapojen i Peter Spak, syn Hanse Petera, který pokračuje ve šlépějích svého otce i dědečka. Jeho cílem je rozvíjet značku s respektem k historii a zároveň s jasnou vizí pro 21. století.
„Značka Spak pro mě není jen firma. Je to rodina, hodnoty, které jsme si předávali doma od dětství. Chceme se dál rozvíjet, ale bez kompromisů v kvalitě. Dědictví značky vnímáme jako závazek vůči každému, kdo si naše produkty dá na talíř,“ dodává Spak.
České kořeny, evropské ambice
Značka Spak je nejen symbolem kvality a tradice, ale také důkazem toho, že česká výroba má své pevné místo na mapě evropského potravinářského trhu. Všechny produkty určené pro český a slovenský trh – a velká část exportní produkce – pocházejí z moderního výrobního závodu v Sušici na Šumavě, kde Spak působí už více než třicet let. V blízké budoucnosti Spakovi plánují zvětšit kapacitu sušické továrny. Sám Hans Peter Spak není v Česku žádným cizincem, jezdí do republiky několikrát do roka. „Procestoval jsem velkou část České republiky na motorce,“ říká.
Produkty značky Spak dnes putují z Česka do několika desítek evropských zemí, ať už pod vlastní značkou, nebo v rámci privátních etiket. Český původ, stabilní kvalita a chuť podložená zkušenostmi zůstávají tím, co zákazníci oceňují napříč trhy.
NOVINKA: Spak Honey Mustard 320 ml
Tato lahodná omáčka spojuje sametovou sladkost medu s jemně štiplavou chutí hořčice, čímž vytváří dokonale vyvážený gurmánský zážitek. V receptuře se snoubí kvalitní řepkový olej, cukr a hořčice doplněné pečlivě vybraným kořením. Ideální volbou k masu, grilovaným pokrmům nebo jako dip ke snackům. Díky své jemnosti si najde místo i v dětských menu nebo jako základ pro domácí dresinky.
Doporučená maloobchodní cena: 84,90 Kč
NOVINKA: Spak Chipotle 320 ml
Sladká, jemně pikantní a voňavá omáčka, která obsahuje kousky papriky, které jí dodávají šťavnatost a příjemnou strukturu. Kouřová nota chipotle papriček je dokonale vyvážena sladkostí, díky čemuž si omáčku zamilujete nejen ke grilovanému masu, ale i jako dip k hranolkám či zelenině. Neobsahuje lepek, a tak je skvělou volbou i pro bezlepkovou dietu.
Doporučená maloobchodní cena: 84,90 Kč
NOVINKA: Spak Gourmet Ketchup
Spak Gourmet přináší chuťově vyvážený kečup s vysokým obsahem rajčat – na 100 g kečupu připadá 165 g rajčat. Dostupný ve třech variantách: sladký, jemný a ostrý. Neobsahuje lepek, je bez konzervantů a hodí se k masu, hranolkám i zelenině.
Tip: Zkuste ho jako základ do domácí barbecue omáčky nebo jen tak s křupavým pečivem. Chutná totiž tak dobře, že si ho budete chtít dávat ke všemu.
Doporučená maloobchodní cena: 94,90 Kč