Ve středních Čechách se naplno rozjíždí hlavní turistická sezona. Letos se ponese v duchu návratu k plnohodnotnému cestování, dosud omezovaného z důvodu pandemie koronaviru a následných vládních opatření. Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) podpoří postupný návrat turistů, včetně těch zahraničních, svou letní reklamní kampaní v médiích a na sociálních sítích. Kromě toho se podílí na vzniku desetidílného seriálu zaměřeného na tradice, prožitek a mladé cestovatele, vysílaného na MALL TV. Se začátkem sezony bude rovněž spuštěna nová, uživatelsky přívětivější verze webových stránek www.strednicechy.cz. I letos SCCR rozvíjí produkt Střední Čechy královské, tentokrát s odkazem na tradice ve všech regionech středních Čech.
Loňský rok byl navzdory stále platným koronavirovým omezením rokem, který přinesl mírné oživení cestovního ruchu. I počet hostů ve středních Čechách, ubytovaných v hromadných ubytovacích zařízeních, se podle dat Českého statistického úřadu meziročně zvýšil o 12,7 %. S vidinou toho, že dveře se již pomalu ale jistě otevírají plnohodnotnému cestování, zaměřuje se i SCCR na aktivity, které ho podpoří. Po covidu se navíc konečně může opět zaměřit i na zahraniční turisty.
Letos bude rozvíjen produkt Střední Čechy královské s odkazem na tradice ve všech regionech středních Čech. Dochází tak k propojení dlouhodobého projektu destinace s akčním plánem pro rok 2022, zaměřeným právě na tradice. Během letní reklamní kampaně budou od května do září pořizovány nové profesionální fotografie včetně fotografií s modely a turisty a proběhne natáčení přibližně minutového reklamního spotu. Zároveň pod hlavičkou zvolené agentury bude spuštěna kampaň zaměřená na PR a tištěná média, v rámci níž bude nakoupena image a obsahová inzerce v profesionálních časopisech z oboru cestovního ruchu a lifestyle. On-line kampaň probíhající zejména na sociálních sítích a skrze PPC reklamy bude zaměřená jednak na domácí cestovní ruch, ale také na příjezdový cestovní ruch.
„Tak jako každý rok, i letos se budeme ve spolupráci s Krajským úřadem Středočeského kraje podílet na akci Středočeské kulturní léto. Kromě toho plánujeme se začátkem turistické sezony spustit novou a uživatelsky přívětivější verzi našich webových stránek www.strednicechy.cz, která návštěvníkům usnadní orientaci v možnostech a turistických cílech, které střední Čechy nabízejí,“ doplňuje Mgr. Lucie Kaiserová, ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu.
V letošním roce také SCCR spolupracuje s MALL TV při natáčení seriálu zaměřeného na tradice, prožitek a mladé cestovatele. Celým pořadem bude provázet známá česko-japonská influencerka Naomi Adachi, která se podílela mj. na tvorbě pořadů zaměřených na českou kulturu a tradici, jako např. Život po Česku. Každý z přibližně desetiminutových dílů, vysílaných od konce dubna do konce června na MALL TV, bude věnován jedné oblasti středních Čech. Diváci tak uvidí deset dílů, na nichž se každá z deseti středočeských organizací destinačního managementu ve spolupráci se SCCR podílela. Diváci se mohou těšit na lidovou architekturu i poutní místa. Podívají se do dolů a zaskočí si na pivo, zavítají na hrady a zámky, projdou se krásnou krajinou a splují některé středočeské řeky. Seriál bude plný tipů, kde unavit malé uličníky anebo si užít zasloužený relax.
„Jsem velmi vděčná, že zde máme Středočeskou centrálu cestovního ruchu, která jako naše příspěvková organizace intenzivně pracuje na tom, aby střední Čechy byly vyhledávanou turistickou destinací. Věřím, že bude i díky aktivitám Centrály letošní turistická sezóna velice úspěšná. Všem za jejich práci děkuji,“ sdělila na adresu Středočeské centrály cestovního ruchu hejtmanka Petra Pecková (STAN).