
V dalším dílu Show Jana Krause se představí herečka Jana Plodková s režisérkou a scenáristkou Alicí Nellis, které obě spojuje úspěšný seriál Náhradníci, investigativní novinář Jan Tuna a organizátorky erotických párty Soňa Metelková a Martina Svobodová.
Premiéru dalšího dílu Show Jana Krause uvidíte ve středu 26. února ve 21.40 na Primě.
Jako první bude dnes Show Jana Krause hostit herečku Janu Plodkovou a režisérku a scenáristku Alici Nellis, které spolupracovaly na seriálu televize Prima Náhradníci, zaměřeném na problematiku náhradního mateřství. To ovšem není v české legislativě nijak zakotvené. „U nás v podstatě neexistuje,“ říká o náhradním mateřství režisérka. „Je to něco, co nemá status, a když to nemá status, tak si to lze těžko pojistit.“ A další komplikací je samozřejmě i to, že tak zvaná náhradní matka musí dítě devět měsíců odnosit a pak porodit. „Jsou i případy, že náhradní mateřství znamená, že třeba sestra sestře, která nemůže odnosit dítě, odnosí, matka dceři, kamarádi… Je to otázka, která je složitá, ale natolik intimní, že dávat do toho jasné zákazy a příkazy je trošku divný,“ myslí si Alice Nellis a dodává, že skutečnost, že podmínky náhradního mateřství nelze v Česku právně ošetřit, vede mnohé páry k tomu, že jedou do zahraničí. „Moje postava nemůže mít děti, takže díky své výborné kamarádce v podání Zuzany Stivínové přijde na to, že existuje možnost náhradního mateřství. Naleznou agenturu, ale protože nejsou úplně finančně zajištění, tak najdou tu nejlevnější, která se objeví v Gruzii,“ popisuje herečka s tím, že více už nechce prozrazovat. Režisérka věří, že je to téma, které bude diváky zajímat. „A je to téma, které je složité a vážné, ale my jsme se snažili, abychom se k němu dostali tak, že i to vážné téma člověk snese,“ objasňuje Alice a Jana souhlasně dodává: „Určitě to není to drama. Je to velmi lidsky a zábavně natočené, takže ačkoli to vyznívá vážně, lidi to bude bavit.“ Sama režisérka má pak zkušenost jak s adopcí, tak s přirozeným mateřstvím. „Mám dvě adoptivní děti a jedno svoje, domácí výroba,“ upřesňuje s tím, že adoptovat si dítě chtěla vždycky, bez ohledu na okolnosti. „Každé dítě je jiné. Takže je to jiné úplně vždycky a je jedno, jestli člověk dítě adoptuje nebo porodí,“ dodává ze své zkušenosti. Když se Jana Plodková dozvěděla, že by mohla získat hlavní roli, nejprve si připadala doslova jako „náhradník“. „Původně jsem to hrát neměla, ale Alice mi jednou řekla – Ty by ses obarvila na hnědo a vzala si hnědé čočky? Tak přijď na casting!“ vypráví se smíchem herečka. „Tak jsem na to kývla, a když natáčení skončilo, nechtělo se mi s tou barvou loučit. Kadeřníkovi se prý ještě nestalo, že by někdo plakal před výkonem, jen po,“ dodává pobaveně. Režisérka Alice Nellis zase prozradila, že původní nápad byl pojmout film jako road movie. „Ale potom jsme si řekli, že se to může obrátit, a co kdyby se Gruzie přivalila k nám?“ A na závěr také velice ocení spolupráci s gruzínskou herečkou Mariam Khundadze.
Na červenou pohovku si k oběma dámám přisedne jako další host investigativní novinář Jan Tuna, který se už několik desítek let věnuje především spotřebitelským právům. V loňském roce se navíc nesmazatelně zapsal jako účastník soutěžní hry televize Prima Zrádci, když se nepříliš lichotivě vyjádřil o její vítězce. „To jsem jen tak utrousil, když jsem odcházel. Myslel jsem, že kamery už netočí,“ vysvětluje. „Já jsem sice v médiích jednatřicet let, ale udělala jsem chybu, že v tom emocionálním rozpoložení jsem si ulevil a řekl jsem, to je ale… samice od vepře. Ale nenadával jsem jí! A pak všude psali, že jsem té slečně nadával.“ Nechal se prý dokonale obalamutit její křehkostí a bylo mu jí líto… „Já jsem zvyklý slabším pomáhat,“ říká dále. „Bylo pro mě lidsky náročné pochopit, kam až je někdo schopen zajít. Já si myslím, že i ve hře by měly být nějaké hranice. Ale to je můj svět. Člověk samozřejmě nemůže soudit jiné podle sebe, já bych nepřísahal na život a na smrt.“ Dozvíme se také to, že náš host je vystudovaný učitel českého jazyka a že pochází z Krkonoš. Už dlouho ale žije v Praze, v domě se zahradou, což mu umožňuje zůstat v těsném kontaktu s přírodou. A to je pro něj důležité. „Já jsem kluk z Krkonoš, ale poprvé jsem tam viděl sojku,“ vypráví s tím, že chodí krmit ptáky, holuby nevyjímaje. Jako milovník zvířat nemá tedy ani problém přijmout od moderátora nabídku na převzetí většího množství krtků. „Nechápu, proč někomu vadí krtci.“
O žhavý závěr večera se postarají Soňa Metelková a Martina Svobodová, organizátorky luxusních erotických večírků, které by se podle nich daly stručně popsat jako „imerzivní divadlo provokativních fantazií.“ „Chybělo nám nějaké místo, kam by se lidé mohli jít inspirovat, místo, které by bylo nevulgární, které je spojené s divadlem – za to se dá spousta erotických věcí schovat,“ vysvětluje Soňa Metelková, jedna ze zakladatelek projektu On the Edge neboli „na hraně“, jak na tento nápad přišly. A dodává, že erotika je bohužel stále velice stigmatizovaná. Jejich koncept „vstupu do světa smyslnosti“ je velice promyšlený a zahrnuje krásné oblečení v luxusní černé barvě, nezbytnou škrabošku, která je klíčem k anonymitě, a exkluzivní prostředí barokního sálu. „Tam je několik scének, a vy si sám můžete vybrat, co vás zajímá a na co se chcete dívat,“ popisuje Soňa s tím, že nechce prozrazovat, o jaké scény se jedná. „To tajemství má něco do sebe.“ Co je shibari a v čem je jeho krása? Kolik stojí vstupenka? A co zaujme Jana Krause nejvíce? To a mnohem více se dozvíme v dalším premiérovém dílu oblíbeného pořadu Show Jana Krause na Primě!