
Statisíce uživatelů domácího internetu nebo televize od Vodafonu se mohou spolehnout na nové nástroje, které jim usnadní život nebo pomohou tehdy, když si s technikou nevědí rady. Díky nástroji Vodafone Remote Assistant nemusí situaci složitě vysvětlovat, technikovi jen nasdílí to, co sami vidí. Často není potřeba dělat vůbec nic, třeba o nejlepší nastavení domácího internetu se nově sám stará Wi-Fi Expert System. Kdo má naopak věci rád pod kontrolou, může si v samoobsluze Můj Vodafone spustit diagnostiku sítě.
Rychlou pomoc na dosah ruky mají zákazníci díky novému nástroji Vodafone Remote Assistant (VRA), nemusí díky němu nic složitě vysvětlovat, technikovi jednoduše nasdílí to, co sami vidí.
Třeba překladatelka a tlumočnice z Hradce Králové, která pracuje z domova, se obrátila na technickou podporu Vodafonu, protože jí přestalo fungovat internetové připojení. Technik nabídl, že se na situaci podívají detailněji přes kameru jejího telefonu. Při videohovoru si všiml, že kabel z modemu je zapojený do špatného konektoru. Zákaznici tak na dálku přes Vodafone Remote Assistant navigoval a po přepojení kabelu se internet rozběhl. Problém se podařilo vyřešit rychle bez výjezdu technika, což ušetřilo čas i překladatelce.
Zákazník z Ostravy volal s tím, že mu nefunguje televize, a tak mu technická agentka nabídla pomoc přes VRA relaci. Po spuštění videohovoru zjistila, že problém je v konektivitě. Provedla zákazníka znovuzapojením síťového kabelu ze set-top boxu do modemu, televize se načetla správně a agentka klienta navigovala i uživatelským rozhraním, ve kterém potřeboval poradit.
„I když se lidé snaží problém našim technikům co nejlépe popsat, je někdy zkrátka mnohem efektivnější, když můžeme díky nástroji Vodafone Remote Assistant dostat oči odborníka rovnou na místo. Pomohli jsme tak třeba i v případě, že antivirový program blokoval zákaznici službu Vodafone TV v počítači,“ říká Pavel Škarda, viceprezident Vodafonu pro péči o zákazníky. Lidé samozřejmě vždy musí předem s využitím nástroje a kamery souhlasit.
Spolehlivější Wi-Fi bez rušení a bez starostí
Další novinkou je Wi-Fi Expert System (WES), díky kterému už vám třeba signál od sousedů nebude dělat problémy s domácí Wi-Fi sítí. WES totiž zvládne nastavení na optimální kanál tak, aby nedocházelo k rušení signálu. Situaci monitoruje automaticky sám, to v případě, že
zákazníci využívají modemy od Vodafonu.
„Nástroj Wi-Fi Expert System je další krok k tomu, aby lidé mohli internet od nás používat jednoduše a bez starostí, potřebné změny nastavení na optimální kanál se odehrávají automaticky na pozadí tak, že si jich zákazník ani nevšimne. Připojení je ale přitom spolehlivější,“ dodává Pavel Škarda.
Snadná diagnostika sítě, kterou zvládne i laik
Kdo má zájem, může si také ve webové samoobsluze Můj Vodafone spustit diagnostiku sítě a přehledně se na aktuální stav svého domácího připojení podívat. Součásti této diagnostiky a nástroje v Můj Vodafone je také možnost restartování nebo kompletní resetování modemu. Uživatelské prostředí ukazují přiložené náhledy.