Německo je v mezinárodním měřítku vnímáno stále více jako udržitelná destinace: V indexu SDG, který vyjadřuje pokrok 193 zemí v plnění cílů OSN v oblasti klimatu, se Německo v roce 2023 posouvá ze šestého na čtvrté místo. Podle analýz IPK International ze září 2022 se potenciální hosté umístili z hlediska ochrany klimatu a udržitelnosti na třetím místě mezi 27 srovnávanými zeměmi. Německá turistická centrála (DZT) této pozitivní pozornosti využívá a představuje svou globální kampaň pro udržitelnost „Simply FEEL GOOD“ s řadou nápadů na udržitelné cestování.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, k zahájení kampaně uvedla: „Díky oceňované kampani „Feel good“ již od roku 2021 úspěšně propagujeme rozmanitost certifikovaných udržitelných nabídek na mezinárodních trzích. Kampaň pro rok 2023 ukazuje, jak může cesta do Německa spojit udržitelnost, požitek a rozmanitost zážitků. Nápady na cesty vybrané pro kampaň zároveň ukazují, jak se stále více turistických regionů, hotelů, zprostředkovatelů a poskytovatelů služeb mobility orientuje na udržitelnost. Strategické zaměření a realizace kampaně velmi konkrétně platí za cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs) a podporují tak naše tvrzení, že německý příjezdový cestovní ruch je udržitelnější.“
Simply FEEL GOOD 2023
Hlavním prvkem kampaně je vstupní stránka na adrese www.germany.travel. Toto inspirační a informační centrum představuje téměř 140 nápadů na cestování v rámci udržitelného cestovního ruchu, které byly vybrány na základě výzvy k předkládání návrhů. Orientaci usnadňuje rozdělení do čtyř kategorií „Objevování“, „Užívání si“, „Ubytování“ a „Na výletě“.
Interaktivní mapa Německa navíc odkazuje na další možnosti udržitelného cestování na tematických webových stránkách 16 spolkových zemí a na ubytovací zařízení, která mají alespoň jeden ze 17 uznávaných certifikátů udržitelnosti.
Další inspirací je kampaňový spot FEEL GOOD. Kampaň je propagována prostřednictvím nativní reklamy, SEA a různých kanálů sociálních médií. Kromě toho jsou pro jednotlivé trhy vydávány newslettery, probíhají tiskové a PR aktivity a akce.
Kampaň Simply FEEL GOOD 2023 se bude odehrávat na evropských zdrojových trzích, které jsou obzvláště zaměřené na udržitelnost, tedy v Rakousku, Belgii, Švýcarsku, Dánsku, Španělsku, Francii, Itálii, Nizozemsku, Švédsku, Velké Británii a Polsku, a také na zámořských trzích v USA a Japonsku. Zaměřuje se na cílové skupiny podle SINUS Meta-Milieus, pro které je udržitelný životní styl obzvláště důležitý.
Deutsche Bahn – komplexní závazek k udržitelnosti
Deutsche Bahn se v realizaci kampaně Simply FEEL GOOD angažuje jako prémiový partner. Společnost zabývající se mobilitou aktivně realizuje mnohá opatření v oblasti ochrany klimatu, přírody, zdrojů a ochrany proti hluku, aby dosáhla svých cílů v oblasti udržitelnosti.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. V úzké spolupráci se svými partnery z německého turismu, sdružení a hospodářských podniků DZT vyvíjí a komunikuje strategie a marketingové kampaně, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa.
DZT reaguje na výzvy, spojené s restartem s třídílnou strategií obnovy:
– Zvýšení povědomí o značce a zostření profilu značky Turistická země Německo se zaměřením na udržitelnost a ochranu klimatu
– Řízení vztahů a přenos know-how k podpoře středních společností utvářející cestovní ruch
– Cíleně orientovaný průzkum trhu a analýza měnící se poptávky jako základ pro jednání založené na důkazech
DZT se zavázala udržovat dialog se zákazníky v dobách krize prostřednictvím anticyklického marketingu, začlenění změněných preferencí do komunikace, projevování empatie a vytváření inspirace.
Hlavní témata digitalizace a udržitelnost
DZT podporuje turismus orientovaný na budoucnost a ohleduplný k přírodě, v souladu s cíli spolkové vlády. Důraz je přitom kladen na témata týkající se digitalizace a udržitelnosti.
Téma týkající se trvalé udržitelnosti a ohleduplnosti k přírodě je již více než deset let ústředním tématem a strategicky se řeší ve všech oblastech společnosti, napříč všemi odděleními. Organizace přitom sleduje strategii tří pilířů, která spojuje externí přenos znalostí a doprovodný komunikační přístup s vnitřně organizační iniciativou udržitelnosti. DZT posiluje budoucí téma zodpovědného turismu tím, že umísťuje Turistickou zemi Německo do mezinárodní soutěže jako cíl cesty s udržitelnými a inkluzivními nabídkami. S vypuknutím pandemie covid-19 se posun v hodnotách směrem k větší sociálně-ekologické odpovědnosti v mezinárodním cestovním chování prohloubil.
DZT je průkopníkem při implementaci technologií zaměřující se na všechny smysly vnímání (virtuální, rozšířená a smíšená realita), při používání konverzačních rozhraní (např. hlasových asistentů) a aplikací umělé inteligence (UI), například v chatbotech. Za účelem zviditelnění turistických nabídek na marketingových platformách, které podporují umělou inteligencí, koordinuje DZT společný Open-Data projekt německého cestovního ruchu k vytvoření znalostních grafů.
DZT má zastoupení ve 25 zemích a řídí je ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem.
Foto:germany.travel